דלג לתוכן
מדוע אין לעסוק בפעילות גופנית כאשר נוטלים רואקוטן ? העניין מטריד מאוד מ
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/11/2002
1 דקות קריאה
שאלה:

מדוע אין לעסוק בפעילות גופנית כאשר נוטלים רואקוטן ? העניין מטריד מאוד מכיוון שאני "מכורה" לספורט וזה משהו שמאוד קשה לוותר עליו בלי הסבר מוצדק... לא מצאנו תימוכין להפסקת פעילות גופנית בזמן שימוש ברואקוטן, להיפך, מומלצת פעילות גופנית. ההסבר היחיד הוא שישנם מקרים נדירים של רבדומיוליזיס (הרס רקמת שריר) שביטויו אנזים CPK ברמה גבוהה בדם. אנזים זה עולה גם לאחר פעילות גופנית. אך במעקב סדיר אחר רמתו בדם, בלי ועם קשר לפעילות, תוכלי לראות אם את בסיכון לכך. אנא פני לרופא עור על מנת לבצע מעקב ולבקש עוד פרטים בנושא.

תשובה:
מדוע אין לעסוק בפעילות גופנית כאשר נוטלים רואקוטן ? העניין מטריד מאוד מכיוון שאני "מכורה" לספורט וזה משהו שמאוד קשה לוותר עליו בלי הסבר מוצדק... לא מצאנו תימוכין להפסקת פעילות גופנית בזמן שימוש ברואקוטן, להיפך, מומלצת פעילות גופנית. ההסבר היחיד הוא שישנם מקרים נדירים של רבדומיוליזיס (הרס רקמת שריר) שביטויו אנזים CPK ברמה גבוהה בדם. אנזים זה עולה גם לאחר פעילות גופנית. אך במעקב סדיר אחר רמתו בדם, בלי ועם קשר לפעילות, תוכלי לראות אם את בסיכון לכך. אנא פני לרופא עור על מנת לבצע מעקב ולבקש עוד פרטים בנושא. [11/10/2002]
רופאים בתחום
ד"ר שי מנחם
ד"ר שי מנחם אורתופדיה עמוד שדרה
מנתח גב ועמוד שדרה, מומחה בכירורגיה אורתופדית
פרופ' עמירם ניר
פרופ' עמירם ניר קרדיולוגיה
מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ומומי לב במבוגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו