דלג לתוכן
טיפול נוגד דיכאון, מחשבות טורדניות ותופעת לוואי של השמנה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/11/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 30, אובחנתי כחולה ב- BPD ודיכאון. אני גם חווה מחשבות טורדניות. אני מטופלת בסרוקסאט, ולא מזמן התחלתי ליטול רמרון. מאז התחלת הטיפול עלה משקלי ביותר מ-15 קילוגרם. האם אפשר להחליף רמרון בתרופה נוגדת דיכאון אחרת, ללא תופעת לוואי של השמנה? האם אפשר לשלב טיפול זה עם טיפול ברדוקטיל? מהו הטיפול היעיל ביותר כיום במחשבות טורדניות?

תשובה:
רצוי היה לציין את השם המלא של הבעיה שאובחנה אצלך, כיוון שראשי תיבות אלה יכולים להתאים ליותר מהפרעה פסיכיאטרית אחת. בהחלט ניתן להחליף את התרופה רמרון בתרופה אחרת שאין לה תופעת לוואי של השמנה. ההחלטה על תרופה מתאימה תתבצע על ידי הפסיכיאטר/ית שמכיר אותך ויודע מה המאפיינים שלך אשר גרמו לו לחשוב דווקא על רמרון כטיפול. לפי המאפיינים שלך ניתן יהיה להתאים תכשיר אחר שיטפל במה שמפריע לך, ושאינו גורם להשמנה. תכשירים לדוגמה שיכולים לבוא בחשבון הם אפקסור, סימבלטה, איקסל, וולבוטרין. מומלץ לא להשתמש בתרופה רדוקטיל יחד עם נוגדי דיכאון, מכיוון שכרוך בכך סיכון של התפתחות תופעות לוואי קשות הקשורות לכך שמנגנון הפעולה של רדוקטיל דומה מאד למנגנון הפעולה של נוגדי דיכאון. הטיפול התרופתי היעיל במחשבות טורדניות הוא בתכשירים הפועלים בעיקר על מנגנון הסרוטונין במוח. ישנן שתי קבוצות של תכשירים נוגדי דיכאון וחרדה המתאימים להגדרה זו. הקבוצה הראשונה היא תרופות מסוג SSRI כגון פריזמה, סרוקסאט ופבוקסיל; והקבוצה השנייה היא הטריציקלים כגון מרוניל ואנפרניל. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר אלברט סמנדרוב
ד"ר אלברט סמנדרוב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה ברפואת נשים, מיילדות , מומחה במחלות צוואר הרחם
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה אא״ג וניתוחי ראש וצוואר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו