דלג לתוכן
אוזן סתומה עקב הצטברות נוזל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי בעיה באוזן שמאל כבר למעלה מחצי שנה. הבעיה מתאפיינת באוזן סתומה (אינני שומע בה כלל), אשר לפי טענת הרופא, מתמלאת נוזל. הסתימה באוזן גורמת לכאבי ראש חזקים ולפעמים אף לאיבוד זיכרון זמני. אני פונה אליכם כיוון שעברתי למעלה מ-4 רופאים שלא נתנו שום פתרון ריאלי: נוירולוג, רופא אף-אוזן-גרון, רופא פה ולסת, ורופא שיניים. בדיקת CT לא הראתה דבר. ברצוני לקבל מידע רב ככל שניתן והמלצות שיעזרו לי להיפטר מהצרה הזאת.

תשובה:
יכולים להיות מספר גורמים לאוזן סתומה. השכיח יותר הוא אכן הצטברות נוזל עקב חסימה של התעלה המחברת את האוזן התיכונה עם הלוע. במבוגרים, מצב זה יכול להתרחש בעת צינון, נזלת כרונית, או הצטברות שעווה. סיבה נוספת הייתה יכולה להיות סינוסיטיס, אך לא סביר שזוהי הבעיה אצלך כיוון שבדיקת ה- CT שעברת היתה תקינה. אין מספיק פרטים בשאלתך על מנת שאוכל לייעץ לך דבר מה. מה העלו בדיקות הרופאים שציינת? למה כוונתך ב"שום פיתרון ריאלי"? האם שמת לב כיצד החלה הבעיה? האם אתה אלרגי? מנוזל? אינני מכירה מצב של הצטברות נוזל באוזן שמביא לאובדן זיכרון. לא ציינת מה העלתה בדיקת הנוירולוג. נראה כי אתה נמצא במהלך בירור הבעיה. נסה לראות אם יש משהו בהמלצותיהם של הרופאים שראית שכן תוכל ליישם. הבעיה שאתה מתאר מצריכה בדיקה והתבוננות. לעיתים, בירור לגבי הגורם לבעיה רפואית יכול להיות ארוך, ויש לעבור מספר נסיונות של טיפול בבעיות שכיחות וקלות יותר לפני שמתקדמים לבדיקות פולשניות וטיפולים מורכבים. בהצלחה ובברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר רות באר (וייזל)
ד"ר רות באר (וייזל) יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"רופאה רגישה, איכפתית מקצועית ובגובה העיניים"
ד"ר חוסאם עמאשה
ד"ר חוסאם עמאשה רפואת שיניים
4.6
( 12 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול בהרגשה מפוחדת, יצאתי בהרגשה טובה, שעברתי את זה בלי פחד ובצורה נעימה..."
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו