דלג לתוכן
בתי בת 19. התגלה אצלה ממצא באונה הטמפורלית השמאלית. היא סובלת מפרכוסים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/10/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

בתי בת 19. התגלה אצלה ממצא באונה הטמפורלית השמאלית. היא סובלת מפרכוסים שעל פי חוות דעת הרופאים אינם פרכוסים אמיתיים. כמו כן היא סובלת מחזיונות (רואה דמויות מאיימות ושומעת קולות) - אין התייחסות מצד הרופאים.

תשובה:
לעיתים קשה להבחין בין פרכוס אמיתי לפרכוס מדומה. יש לעשות בדיקות EEG, וגם וידאו EEG, הדמיה ובדיקות קליניות. ובכלל קיימת בעיה אבחנתית לגבי פרכוסים טמפורליים בשל תסמינים מוזרים יחסית: פרכוסים הנקראים Temporal lobe epilepsy הם פרכוסים חלקיים שלא מלווים באובדן הכרה. בד"כ הם מלווים בתסמינים מקדימים - תופעה שנקראת אאורה שעשויה לכלול: שינוי תחושתי עם הזיות טעם וריח, הזיות שמיעה כקולות וצפצופים, עיוותים בראיה בדמות שינוי בצורה, גודל ומרחק של עצמים, תיתכן סחרחורת, ותסמינים נפשיים כמו תחושת דג'ה וו (תחושה שהסיטואציה מוכרת לנו מהעבר), תחושת דפרסונליזציה (אדם מרגיש רחוק מעצמו, שאינו אמיתי), ודראליזציה (אדם מרגיש שסביבתו אינה אמיתית) , תחושת פחד וחרדה, בחילות, עליה בקצב הלב. הפרכוס עצמו מתחיל לאחר התסמינים המוקדמים בבהייה באישונים מורחבים, תנועות חוזרות של לעיסה או בליעה, תנועות חוזרות בגפיים או נוקשות זמנית בגפה, עירנות מופחתת לסביבה. לאחר הפרכוס אופייניים בלבול, עייפות, קושי בדיבור וחוסר זיכרון כלפי האירוע. הטיפול תרופתי או במקרים קשים יותר ניתוחי. לקריאה נוספת: http://www.emedicine.com/NEURO/topic365.htm
רופאים בתחום
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר איתן ראט
ד"ר איתן ראט עיניים
5.0
( 8 חוות דעת )
"רופא מקצועי, אנושי, מסביר פנים ונעים הליכות. פשוט איש מיוחד! ממליצה עליו בחום"
ד"ר ניצן שלזינגר
ד"ר ניצן שלזינגר רפואת שיניים
מנהל מרכז להשתלות שיניים ואסתטיקה במרכז יהלום
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו