דלג לתוכן
אימי (54) סובלת כשנתיים משיעול המלווה בליחה, כאבי חזה וקוצר נשימה, ועבר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/10/2002
2 דקות קריאה
שאלה:

אימי (54) סובלת כשנתיים משיעול המלווה בליחה, כאבי חזה וקוצר נשימה, ועברה באחרונה ניתוח להוצאת בלוטת לימפה מהצוואר, לצורך אבחון. והשאלה: איזה מידע מוסרת הביופסיה לאישור האבחון? אודה על פירוט מרבי כולל מונחים מקצועיים. ובכן, מה היתה התוצאה הפתולוגית מהבלוטה ? עקרונית, ביופסיה נותנת מידע לגבי הממצאים הפתולוגיים של הרקמה ואמורה לעזור באבחנה. אולם, לא תמיד היא עוזרת, ולעיתים מתקבלת תשובה לא אבחנתית וצריך לקבל מידע בדרכים אחרות. לגבי האבחנה בין סרקואידוזיס לסרטן ריאה, יש עוד דברים שאפשר לעשות מלבד ביופסיית רקמה מבלוטה חשודה. ראשית, בדיקה גופנית. סרקואידוזיס היא מחלה מערכתית עם ביטויים נוספים מלבד הריאות - בעיקר בעור ,עיניים, מפרקים. שנית, בדיקות דם - ספירת דם, כימיה ורמת ACE. שלישית, צילומי חזה המראים תמונה אופיינית, רביעית, CT ריאות. חשוב לשלול זיהום שחפת. סרטן ריאה מאבחנים ע"י הדמיה ב CT, ביופסיה של קשרית ריאתית חשודה תחת CT או דגימה מנוזל פלאורלי, באם קיים. אנא פנו מיד לרופא ריאות (פולמונולוג) מומחה על מנת לאבחן את המצב כי בכל מקרה הטיפול צריך להיות בהקדם האפשרי.

תשובה:
אימי (54) סובלת כשנתיים משיעול המלווה בליחה, כאבי חזה וקוצר נשימה, ועברה באחרונה ניתוח להוצאת בלוטת לימפה מהצוואר, לצורך אבחון. והשאלה: איזה מידע מוסרת הביופסיה לאישור האבחון? אודה על פירוט מרבי כולל מונחים מקצועיים. ובכן, מה היתה התוצאה הפתולוגית מהבלוטה ? עקרונית, ביופסיה נותנת מידע לגבי הממצאים הפתולוגיים של הרקמה ואמורה לעזור באבחנה. אולם, לא תמיד היא עוזרת, ולעיתים מתקבלת תשובה לא אבחנתית וצריך לקבל מידע בדרכים אחרות. לגבי האבחנה בין סרקואידוזיס לסרטן ריאה, יש עוד דברים שאפשר לעשות מלבד ביופסיית רקמה מבלוטה חשודה. ראשית, בדיקה גופנית. סרקואידוזיס היא מחלה מערכתית עם ביטויים נוספים מלבד הריאות - בעיקר בעור ,עיניים, מפרקים. שנית, בדיקות דם - ספירת דם, כימיה ורמת ACE. שלישית, צילומי חזה המראים תמונה אופיינית, רביעית, CT ריאות. חשוב לשלול זיהום שחפת. סרטן ריאה מאבחנים ע"י הדמיה ב CT, ביופסיה של קשרית ריאתית חשודה תחת CT או דגימה מנוזל פלאורלי, באם קיים. אנא פנו מיד לרופא ריאות (פולמונולוג) מומחה על מנת לאבחן את המצב כי בכל מקרה הטיפול צריך להיות בהקדם האפשרי. [16/10/2002]
רופאים בתחום
פרופ' עמירם ניר
פרופ' עמירם ניר קרדיולוגיה
מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ומומי לב במבוגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים
ד"ר אלי קפלן
ד"ר אלי קפלן נפרולוגיה
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו