דלג לתוכן
סיבוכים לאחר כריתת תוספתן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כשבועיים וחצי עברתי כריתת תוספתן בלפרוסקופיה לאחר דלקת חמורה מאוד בתוספתן. שבוע לאחר הניתוח הוסרו החבישות והתברר כי פצע אחד גדול בצד הבטן נשאר פתוח ועמוק מאוד. רופא המחלקה הורה לי לשטוף את הפצע כמה פעמים ביום ולמרוח פולידין. לאחר כמה ימים הבחנתי שהפצע לא מגליד וצומחת שכבה מתה. פניתי לרופא הקופה שאמר שהכל בסדר ויש למרוח דרמקומבין. לאחר שבוע הבחנתי שוב שהמצב לא טוב ופניתי שוב למרפאת קופ"ח שם נאמר לי שיש לי נמק בפצע וביצעו הטריה של הפצע ללא הרדמה מקומית או אלחוש. לאחר ההטריה הונחיתי לשטוף כמה פעמים ביום ולשים פולידין. שאלתי: יש לי הרושם שלפחות באחד מהשלבים, אם לא יותר, היה מחדל מצד הרופאים ואיני יודעת כבר למי להקשיב ומה לעשות. האם היה מחדל בניתוח או בקופ"ח? ומה עלי לעשות אחרי כל הבלבול הזה כשאני מסתובבת עם "בור" בבטן?

תשובה:
מאוד קשה לקבוע אם היה מחדל במהלך הטיפול בך, שכן סיבוכים אפשריים לאחר כל ניתוח, והפרעה בהחלמת הפצע בהחלט אפשרית לאחר ניתוח כריתת תוספתן. ההתנהלות בקופת חולים נשמעת גם היא סבירה, למרות שכמובן לא ניתן לקבוע בוודאות בלי לבדוק אותך ולשמוע יותר פרטים על מהלך המחלה. אני מבינה את הבלבול שאת חשה, ואני מציעה לך ליצור קשר עם המחלקה הכירורגית בה נותחת, ולקבוע תור להיבדק ע"י אחד הרופאים של המחלקה. מקובל כי המחלקה המנתחת היא המטפלת בסיבוכי הניתוח, ולכן זו הכתובת המתאימה ביותר לשאלותיך.
רופאים בתחום
ד"ר איתן ראט
ד"ר איתן ראט עיניים
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד״ר איתן ראט מקצוען, אמפטי, נעים הליכות, מבין את הבעיה וחוקר לעומק"
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו