דלג לתוכן
ירידה בריכוז ובזיכרון בעקבות נטילת סרוקסאט
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

לקחתי סרוקסאט במשך כשנה. בתקופה הזו הרגשתי טוב מאוד מבחינה נפשית, אך הרגשתי ירידה חדה מאוד בכושר הריכוז ובזיכרון לטווח רחוק. מסיבות אלו החלטתי להפסיק את השימוש בתרופה. כרגע אני 5 שנים לאחר הטיפול, מרגישה טוב, ולא סובלת מדכאונות (אולי בגלל בן זוג חדש), אבל לא חל שום שינוי ביכולת הריכוז והזיכרון. אחי משתמש גם הוא בסרוקסאט, וגם הוא סיפר לי על אותן תופעות. יש לציין שתופעות אלו ממש הן שעזרו לי להתגבר על בעיית הדיכאון שלי, שכנראה נובעת מזיכרון טוב מדי של אירועים טראומטיים בחיי ומחוסר יכולת להפסיק לחשוב עליהם. בתקופת הטיפול פשוט לא היה לי כוח להתרכז במחשבות הקשות, וזה מה שהקל עליי. שאלותיי: האם ידוע על השפעה כזו של סרוקסאט גם אצל אנשים אחרים? והאם יש לצפות שיכולת הריכוז תחזור? אני כרגע סטודנטית וזה חשוב לי מאוד לקראת הבחינות.

תשובה:
במצבי דיכאון או חרדה, יש לעיתים מחשבות חוזרות וטורדניות, בעיקר לגבי נושאים "שליליים", כגון זיכרונות קשים, רגשי אשמה ודאגות. הטיפול בתרופה נוגדת דיכאון מפחית את המחשבות האלו יחד עם ההפחתה בתסמיני דיכאון נוספים. לסרוקסאט, כמו לכל התרופות, עשויות להיות תופעות לוואי (אך הן לא חייבות להופיע!), ולצערנו, לא ניתן עדיין לנבא מראש מי יסבול מתופעת לוואי ומאיזו תרופה. לא ידוע לי על תופעת לוואי של סרוקסאט המשפיעה על הזיכרון. ייתכן שהירידה שאת מרגישה כרגע בזיכרון קשורה בעצם למתח נפשי שגורם לירידה בריכוז, אולי המתח קשור לעומס מהלימודים, ואולי לנושאים אחרים, ובמצב כזה יש לשקול החזרה של טיפול נפשי כלשהו, תרופתי או פסיכולוגי, או משולב. בנוסף, כדאי לפנות לרופא המשפחה ולבקש בדיקות דם של כמות הברזל, החומצה הפולית, ויטמין B12 והורמון בלוטת התריס, שחוסר בהם מתבטא לעיתים בהפרעה בריכוז או בזיכרון. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
ד"ר יובל בן אמנון
ד"ר יובל בן אמנון פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו