דלג לתוכן
תרופות נוגדות קרישה שגורמות דימום
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אבי בגיל 88 נוטל מזה 5 שנים קומדין ואספירין בגין ניתוח bypass שעבר ברגל. לעיתים קרובות הוא מדמם בשתן למרות שערך ה- INR אינו עולה על 2. שאלתי, לאור הסיכונים הכרוכים בנטילת קומדין ,האם יש אלטרנטיבה ראויה?

תשובה:
טיפול נוגד קרישה ניתן במקרים רבים לאחר ניתוח מעקף (bypass) כדי למנוע סתימה של כלי הדם המושתל, למרות שהאינפורמציה הקיימת באשר לשיטה זו - מוגבלת. על פי סקירת ספרות של מחקרים בנושא, טיפול נוגד קרישה יעיל במניעת סתימה של השתל. אספירין יעיל יותר במקרים של שתל סינתטי ונוגדי קרישה כמו קומדין יעילים יותר אם השתל הוא וריד. ב- 2001 פורסמו הנחיות טיפוליות למניעת חסימת מעקף וסקולרי לאחר ניתוח. ההמלצה הטיפולית תלויה במיקום המעקף ובסוגו (סינתטי או וריד). טיפול בקומדין או בשילוב של קומדין ואספירין הומלץ רק לחולים שעברו infrainguinal bypass או רקונסטרוקציות וסקולריות אחרות. אינני יודעת איזה ניתוח עבר אביך ואינני יודעת מהן מחלות הרקע שלו. ייתכן שלאספירין או לקומדין יש אינדיקציות בנוסף על מחלת כלי הדם הפריפרית שלו - ולכן אינני יכולה להמליץ על החלפת טיפול. עם זאת, נראה לי שלאור האירועים החוזרים של דימום, יש מקום לשקול את הפסקת הקומדין. כדאי להתייעץ עם רופא כלי דם ועם הרופא המטפל שלו, ולהחליט ביחד בהתבסס על היתרונות והחסרונות שבטיפול. כמו כן, כדאי לשלוח בדיקת שתן לציטולוגיה בגלל הדימום בשתן. ד"ר ליה עשת - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
ד"ר נתנאל הורוביץ
ד"ר נתנאל הורוביץ המטולוגיה
יושב ראש האיגוד הישראלי להמטולוגיה ורפואת עירויים ומנהל היחידה לטיפול יום במערך ההמטולוגי, הקריה הרפואית רמב"ם
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו