דלג לתוכן
סימפטומים של סוכרת ובעיות לב
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

זה זמן רב יש לי דקירות בחזה. אני נוטה להתייחס לזה בזלזול. בחיים לא הייתי אצל רופא. לאחרונה הקצב קצת גבר עם קצת מאמץ גופני כמו הליכה, והחלה לכאוב לי גם היד או להירדם. אני שותה המון מים, כי אחרת יש לי חולשה, ויש לי קצת עודף משקל, כ15 קג' מיותרים. אני לא יודע אם לייחס זאת ללב. ביומיים האחרונים יש לי גם תחושה של גירודים בלשון, ועל זה לא מצאתי כלום במדיה. לפי בדיקות מחט יש לי סוכר די גבוה, ואין לי חשק ללכת לרופא. מאז הלשון נהייתי קצת מודאג.

תשובה:
אתה מתאר עודף משקל וסוכרת לא מאוזנת. בנוסף, אתה מתאר סימפטומים שמאד מכוונים למחלת לב. אומנם לא בא לך לפנות לרופא, אך אם תמשיך להזניח את מצבך הרפואי למעשה תחמיר את המצב ותסבול יותר. עליך לפנות בהקדם לרופא המשפחה או אפילו לחדר מיון לצורך המשך בירור וטיפול. הטיפולים יכללו איזון הסוכרת, טיפול בעודף שומני הדם, מעקב לחץ דם ובירור מלא של הכאבים בחזה. עליך להבין שהסימפטומים מהם אתה סובל כעת הינם סימפטומים מקדימים, מעין נורת אזהרה למצב הלבבי שלך, לפני הופעת התקף לב גדול, חלילה. הדקירות בלשון יכולות להיות תוצאה של הסוכרת הבלתי מאוזנת, הן בשל היובש בפה והן בשל פגיעה עצבית שמובילה לתחושה זו. איזון הסוכרת יעלים או יפחית את התחושות הללו שיכולות ללכת ולהחמיר בימים הקרובים. רפואה שלמה.
רופאים בתחום
ד"ר עופר מרקוביץ
ד"ר עופר מרקוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל יחידת אולטרה סאונד נשים ויולדות בבית חולים מאיר כפר סבא, מנהל פורום ממצאים חריגים ומומים בעובר בבית חולים מאיר כפר סבא
ד"ר איתן ראט
ד"ר איתן ראט עיניים
5.0
( 8 חוות דעת )
"רופא מקצועי, אנושי, מסביר פנים ונעים הליכות. פשוט איש מיוחד! ממליצה עליו בחום"
ד"ר יוסף אקשטיין
ד"ר יוסף אקשטיין דימות
רדיולוג, מנהל הדימות מחוז דן פתח תקווה, מנהל דימות מכון מור
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו