דלג לתוכן
המשמעות של תרומבוציטופניה (מיעוט טסיות) אחרי לידה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

קרובת משפחה שלי ילדה לפני כשבועיים בניתוח קיסרי, ואמרו לה בבית חולים שיש לה maternal thrombocytopenia, ושתלך לרופאת נשים כדי לטפל בזה. אין תורים פנויים אצל הרופאה בחודש הקרוב, ורצינו לדעת מהו הדבר הזה, ואם הוא מצריך טיפול דחוף.

תשובה:
קודם כל מזל טוב! תרומבוציטים (thrombocytes), או בעברית טסיות הדם, הם חלקי תאים גדולים יותר, ותפקידם לסייע במערכת הקרישה בגוף, ועל ידי כך במניעת דימומים. במהלך ההריון ישנה עליה משמעותית בנפח הדם, ועליה קלה בלבד בייצור תאי הדם השונים, ועל כן מרבית המדדים ההמטולוגיים הנמדדים נמוכים מהנורמה. כמו כן, גורמים שקשורים למערכת החיסונית תורמים לירידה מסויימת במדדים אלה. יש משמעות גדולה למספר הטסיות: אם האם סובלת ממיעוט טסיות, התינוק נמצא בקבוצת סיכון, כלומר יש סיכוי מוגבר שגם הוא יסבול ממיעוט טסיות, מה שעשוי לגרום לבעיות במערכת קרישת הדם. אני ממליצה לא להמתין חודש, אלא לפנות אפילו לרופא המשפחה, שיחזור על בדיקות הדם ויוכל להמליץ על המשך הטיפול במקרה הצורך. בינתיים אין כל סיבה להילחץ, יתכן שלא מדובר בערכים נמוכים מאוד, והתופעה עשויה לחלוף מעצמה בקרוב. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר איתן ראט
ד"ר איתן ראט עיניים
5.0
( 8 חוות דעת )
"רופא מקצועי, אנושי, מסביר פנים ונעים הליכות. פשוט איש מיוחד! ממליצה עליו בחום"
ד"ר עומרי זידאן
ד"ר עומרי זידאן עור ומין
רופא עור מומחה בתחום אבחון מוקדם של סרטן העור בבית החולים בילינסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו