דלג לתוכן
שיקום אחרי שלב פעיל של מחלת גיליאן-בארה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

האם בשיקום לאחר תסמונת גיליאן-בארה מתאים לחזק את השרירים גם באמצעות מכשיר "בודי רו" המתאים לתרגילי כושר? האם יש רשימת תרגילי כושר לידיים ולרגליים לשיקום השרירים והעצבים?

תשובה:
תסמונת גילאן-בארה (Guillain Barré) פוגעת בעצבים, ומפגיעה זו נובעים החולשה והכאב בשרירים. חשוב מאוד לשחזר את מסת השריר שאובדת בזמן הפאזה הפעילה של המחלה. אני מתארת לעצמי שקיבלת כבר כמה הדרכות שמתאימות לרמת הפגיעה שלך. חשוב לדעת שהשרירים במצבך מתעייפים מאוד מהר, ובאותה מידה שיש לחזק אותם, חשוב מאוד להקפיד על זמני מנוחה נכונים בין תרגיל לתרגיל ובין זמני האימון. מתייחסים אחרת לשריר שבחלקו מעוצבב ולשריר שמעוצבב לגמרי, אך רק חלש. לכן חשוב, במקרה שלך, שתהיה לך הדרכה צמודה של פיזיותרפיסט. שיטת ה- Bio-Feedback מאוד מתאימה למקרים נוירולוגיים כמו שלך. מדובר באלקטרודות שמצמידים לשריר ושמאפשרות לך לראות על מסך מולך את פעילות השרירים שאתה מפעיל. באמצעות שליטה ויזואלית זו אתה יכול לשפר את היכולות של השרירים שלך. לגבי שאלתך על המכשיר "בודי רו" - למה לא, אבל תלוי באיזה מצב מדובר, ותלוי איך אתה עושה את התרגילים. חשוב גם לדאוג למתיחות כדי לשמור על אורך השרירים, כי יכולות להיות פגיעות גם של שרירים מקוצרים. לסיכום, אני בעיקר ממליצה לך על הדרכה צמודה ומקצועית, והרבה סבלנות והתמדה, כי השיקום יכול לקחת זמן. בהצלחה! קתרין אטל - פיזיותרפיסטית
רופאים בתחום
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
ד"ר אלי שולמן
ד"ר אלי שולמן רפואה אסתטית
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר שולמן איש נעים ומיומן חזרתי אליו לטיפול חוזר. נעים וסבלני!"
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו