דלג לתוכן
בגיל 4 התחלתי לקבל התקפי אפילפסיה. לאחר תקופה מסויימת ההתקפים פסקו לכמה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/10/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

בגיל 4 התחלתי לקבל התקפי אפילפסיה. לאחר תקופה מסויימת ההתקפים פסקו לכמה שנים וחזרו בגיל 11 לערך. מאז אני במעקב נוירולוגי ונוטל כדורי DEPALEPT . בעבר זה היה 1500 מ"ג והיום זה כבר ירד ל- 700 מ"ג. היום אני בן 21 ללא התקפים מזה 6 שנים ומרגיש מצויין. שאלתי היא בנוגע לנושא תרופתי הנקרא "דיאטת קטונים", שאמורה לרפא את המחלה ללא כדורים וללא התקפים. אשמח אם תוכלו לעדכן אותי בנושא.

תשובה:
דיאטה קטוגנית היתה בשימוש לטיפול באפילפסיה משנת 1920, כאשר התרופה היחידה שקודמת לה היא פנוברביטאל. מדובר בדיאטה נוקשה שקשה לשמור עליה, עתירת שומן (80%) ודלה בפחמימות, שגורמת למצב שנקרא קטוזיס - ריבוי של גופי קטו, תוצרי פירוק מהיר של חומצות שומן. זהו מצב המחקה הרעבה. יש דיווחים רבים שהדיאטה עוזרת להפחית תכיפות התקפים אפילפטיים, בעיקר בילדים. כיוון שקשה מאוד ליישמה, הדיאטה כעת בשימוש בעיקר ע"י ילדים או מבוגרים שיש להם התקפים קשים ובלתי פוסקים למרות טיפול תרופתי. אנא קרא על כך עוד: http://www.tmurot.org.il/article.asp?id=421
רופאים בתחום
ד"ר רוני רוזן
ד"ר רוני רוזן גסטרואנטרולוגיה
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו