דלג לתוכן
פרופסיה לטיפול בהתקרחות אני גבר בריא בן 25 הסובל מזה 8 שנים מהתקרחות קשה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/10/2001 תאריך עדכון: 14/03/2012
2 דקות קריאה
שאלה:

פרופסיה לטיפול בהתקרחות אני גבר בריא בן 25 הסובל מזה 8 שנים מהתקרחות קשה. מצבי עד לפני שלושה חודשים היה בכי רע, עד לכדי קרחת מוחלטת! רופא עור המליץ לי על פרופסיה שיכול לעזור לטענתו ולא המליץ על השתלה. אני חייב לציין שלאחר שלושה חודשים של שי

תשובה:
כפי שמצויין בדף המידע אודות פינאסטריד (פרופסיה), התוצאות משתנות מאדם לאדם. על-סמך ניסויים קליניים שנעשו בתרופה באנשים עם התקרחות קלה עד בינונית (התרופה לא נבדקה באנשים עם קרחת מוחלטת), בדרך-כלל לא ניתן להצמיח את כל השיער שכבר אבד, אלא רק את חלקו. פינאסטריד הראה יעילות בהצמחת שיער, בעיקר בחלקים של פסגת הקרקפת ובחלק האמצעי-קדמי של הקרקפת. אין מספיק עדויות שפינאסטריד עובד על החלקים הצדדיים ("מפרצים") של הראש. בניסוי שבדק את צמיחת השיער בפסגת הקרקפת, לאחר 24 חודשים נראה שיפור משמעותי אצל 5% מהמטופלים, שיפור בינוני אצל 31% מהמטופלים, ושיפור קל אצל 30% מהמטופלים. אצל 33% מהמטופלים לא נראתה נשירת שיער, ואצל 1% נראתה נשירת שיער. בניסוי שבדק את צמיחת השיער בחלק האמצעי-קדמי של הקרקפת, לאחר 24 חודשים, נראה שיפור בינוני אצל 4% מהמטופלים, שיפור קל אצל 38% מהמטופלים, אצל 53% לא נראתה נשירת שיער, ואצל 5% נראתה נשירת שיער. אצל אף אחד מהמטופלים לא נראה שיפור משמעותי. ייתכן ואתה "נופל" ב 5% - 4% המטופלים המאושרים של פינאסטריד. או שלא. בכל מקרה צריך להמשיך בטיפול לפחות שנה-שנתיים כדי לדעת בוודאות. * פינאסטריד נחשבת תרופה בטוחה, עם מעט תופעות לוואי, ולא ידוע על סיכונים מיוחדים כתוצאה משימוש בטווח ארוך. * נכון להיום קיימות שתי תרופות עם תוצאות מוכחות בהצמחת שיער: מינוקסידיל, ופינאסטריד. מינוקסידיל מתאימה יותר לאנשים עם שיער דליל אבל לא לקירחים. פינאסטריד מתאימה יותר להתקרחות קשה מהסוג שלך, ולכן ניתנה לך. פיתרון אפשרי נוסף הוא פשוט להשלים עם עובדת ההתקרחות.
רופאים בתחום
פרופ' יעקב בר
פרופ' יעקב בר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"טיפול מסור מקצועי סבלני"
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
ד"ר אסף אלבגלי
ד"ר אסף אלבגלי אורתופדיה
מנהל שירות ביחידת כף רגל בבית חולים איכילוב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו