דלג לתוכן
בעיות בכניסה להריון לאחר הוצאת התקן תוך רחמי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/10/2005
2 דקות קריאה
שאלה:

בעייתי היא כזו: ילדתי לפני שמונה וחצי חודשים בת, וכשנפסק לי הדימום לאחר הלידה הלכתי לרופא ושמתי התקן תוך- רחמי רגיל [לא מירנה]. החלטתי שברצוני להביא עוד ילד ולפני כשלושה חודשים הוצאתי את ההתקן. מאז אני מנסה להרות ולא מצליחה. ביקרתי שוב אצל הרופא שלי והסברתי לו את הבעיה, והוא בדק אותי באולטרסאונד פנימי [מצלמה] ואמר לי שהזקיק שלי קטן מדי לזמנו, ונתן לי תרופה שתגדיל את הזקיק (קולמיד). נטלתי את התרופה במשך שלושה ימים והלכתי לרופא שוב לביקורת. הרופא אמר לי שהזקיק גדול מספיק ואפשר להפסיק את התרופה ולחכות ולראות אם יהיה הריון , אבל שוב קיבלתי את המחזור. רציתי לדעת אם זה נורמלי שאחרי הוצאת התקן לוקח יותר זמן להרות או שצריך לעשות בדיקות נוספות כדי לראות למה ההריון מתעקב. אני מציינת שבהריון הראשון שלי הריתי ספונטנית לחלוטין, והרופא שלי טוען שהתקן אינו פוגע בפוריות.

תשובה:
הרופא שלך צודק בהחלט. התקן תוך- רחמי לא פוגע בפוריות. ייתכנו כמה סיבות לכך שלא נכנסת להריון: ייתכן ש"פספסת" את תאריך הביוץ ולא קיימת יחסי מין עם בן זוגך בזמן המתאים. אחת מתופעות הלוואי הידועות של מירנה היא מיעוט בווסת. האם סבלת מתופעת לוואי זו? ייתכן שכיוון שרירית הרחם היתה דקה יותר, היא לא קלטה את העובר. ייתכן שהמחזור האחרון שלך לא היה ביוצי. האם את מיניקה או הינקת עד לאחרונה? אם כן, יש לכך השפעה כיוון שרמות גבוהות של פרולקטין משפיעות על הפרשת גונדוטרופינים שאחראים על הפרשה סדירה של אסטרוגן שמביא להתפתחות זקיקים בשחלה ולביוץ. לא מצאתי את שם התרופה שציינת ולכן אני לא יכולה להתייחס להשפעתה על כניסתך להריון. לבסוף, אל תשכחי שעברו בסה"כ שלושה חודשים מאז ההתקן. במידה והווסת שלך סדיר והרית בעבר, לא הייתי מודאגת והייתי ממליצה לך לנסות עוד כמה חודשים לפני שאת נכנסת ללחץ ומגדירה עצמך כלא פוריה. חשוב לציין שבשמונת החודשים האחרונים גופך עבר הרבה שינויים וכך גם המערכת ההורמונלית שלך: הריון, לידה, הכנסת התקן, הוצאת התקן. למערכת ההורמונלית לוקח זמן להסתגל מחדש למצב ולכן הייתי ממליצה לך להתאזר בסבלנות ולהמשיך לנסות. במידה ולא תצליחי אחרי שנה של נסיונות, הייתי ממליצה לך להתייעץ שוב עם רופא הנשים המטפל שלך.
רופאים בתחום
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר נאסים אלקרנאוי
ד"ר נאסים אלקרנאוי אורתופדיה
מומחה לכירורגיה אורתופדית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו