דלג לתוכן
תרגילים לחיזוק השריר לטיפול בכאבי ברכיים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/10/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אובחנה אצלי בעיה בפיקה בשתי הברכיים כתוצאה משרירים לא מאוזנים. הפיזיותרפיסט שטיפל בי אמר לי שאני צריכה לעשות תרגילים לחיזוק השריר הפנימי ברגל. האם תוכל להמליץ לי על תרגילים נוספים שיכולים לעזור? שאלה שניה: לעיתים בלילה הכאב נעשה בלתי נסבל. האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי להרגיע את הכאב? האם חום או קור יכולים לעזור?

תשובה:
ראשית תשמחי לשמוע שרוב התלונות על כאבי ברכיים בגילך חולפות עם טיפול, אז הסטטיסטיקה לצידך . הסברה שהעלה הפיזיותרפיסט הגיונית מאוד ודי נפוצה כגורם לכאב ברך קדמי בנשים . אין צורך להעמיס עוד ועוד תרגילים - מספיקים מקסימום 2-3 שעליהם יש לחזור זמן מספיק לקבלת חיזוק אמיתי בשריר (זוהי עבודה ארוכת טווח ולכן כך גם התרגול, אך השיפור במצב יהיה קבוע וממושך ולכן שווה להתמיד). חשוב לבקש להתאים את התרגילים לשינוי במצב - כשהם קלים יותר להחליף לקשים או לעבור לתרגול פונקציונלי יותר. להורדת הכאב עד לחיזוק : 1- חום - אם הכאב כבר מעל חודש ואם אין סימני דלקת כמו אודם ונפיחות ( כרית כוסמת לחימום במיקרו ). 2- כדור נגד כאב כמו אקמול, אופטלגין או אף אלגוליזין (פרופוקסיפן) במרשם , אין שום סיבה לסבול מכאב - זה לא עוזר ואף מחמיר את הבעיה . 3- מכשיר tens שניתן לשאול ביד שרה ולבקש מהפיזיותרפיסט לכוון . הוא קטן, קל ונוח לשימוש (עובד על סוללה ושולח גירוי למקום הכאב שמוריד את הכאב ביעילות ). מומלץ בחום ומוכח מחקרית. 4- נסי למצוא תנוחה ע"י כרית מתחת לברך . אין צורך לסבול מכאב וזה לא חלק מהטיפול. רפואה שלמה ירון טילינגר - פזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות
רופאים בתחום
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית ברפואת נשים, ילוד ופוריות
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו