דלג לתוכן
טיפול בנקע בקרסול כתוצאה מפעילות גופנית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/01/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אני משחק כדורגל בשכונה, ולפני כחצי שנה נקעתי את קרסול ימין, והשבוע נקעתי שוב את אותו הקרסול. השאלה שלי היא, האם יש סכנה עתידית לקרסול והאם עלי להפסיק לשחק, ואם כן לכמה זמן?

תשובה:
הטיפול בנקע בקרסול לטווח של עד 72 שעות : קירור הרמת הרגל חבישה לוחצת להורדת הנפיחות לאחר 72 שעות : ניתן להתחיל לדרוך בהדרגה ולצפות לשיפור משמעותי בכאב עם הזמן . ניתן להיעזר בגרב אלסטית לוחצת להורדת הנפיחות ושיפור היציבות . טיפול לטווח ארוך חשוב ביותר למניעת נקעים חוזרים : הסטטיסטיקה מראה שמי שלא משקם את מערכת שיווי המשקל (פרופריוספציה) לאחר נקעים יחזור וינקע בסבירות גבוהה שוב ושוב. לכן חשוב לקבל הדרכה לתרגול שיפור היכולת של הקרסול לייצב אותנו בזמן פעילות . בנקע נמתחות הרצועות המייצבות את הקרסול והן מלאות רצפטורים שמטרתם להזרים מידע למוח על מנח הרגל. המוח בתגובה מפעיל את השרירים לשמירה על ייצוב ולמניעת נפילות . מערכת זו נפגעת בנקע, ולכן חשוב לקבל במכון פיזיותרפיה הדרכה לתרגול שיחזיר את המנגנון לקדמותו . תרגילים כמו הליכה על קצות אצבעות בקו ישר עקב בצד אגודל בעיניים עצומות עם מוזיקת רקע להסחת דעת יותאמו אישית לפי היכולת, עם דרגת קושי שעולה עם ההתקדמות.. בנוסף, רצוי לבדוק את מנח הקרסול ובהתאם להתאים מדרס ביומכני . אני ממליץ בהחלט לגשת להיבדק ולקבל טיפול מותאם במכון פיזיותרפיה למניעת אירועים חוזרים. רפואה שלמה ירון טילינגר - פזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות
רופאים בתחום
פרופ' בנימין מילר
פרופ' בנימין מילר עיניים
רופא עיניים בכיר בביה"ח איכילוב. מומחה במחלות רשתית וגלאוקומה
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו