דלג לתוכן
חסר בויטמין D ותת-פעילות בלוטת התריס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/01/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 29. בבדיקת דם שערכתי לפני כמה ימים, הערך של ויטמין D היה 54.3, ערך נמוך יחסית. למה יכול לגרום חוסר בוויטמין זה? אני מבינה שיש קשר בין ויטמין D לבין בלוטת התריס. עברתי כריתה מלאה של בלוטת התריס עקב גידול, ואני נוטלת כל יום 200 מ"ג אלטרוקסין על מנת לדכא את רמת ה- TSH עקב ערכי תירוגלובולין גבוהים ללא כל ממצא לא תקין בגוף. האם החוסר בוויטמין D יכול להיות הסיבה לכך שאני מרגישה עייפה כל הזמן?

תשובה:
תפקידיו של ויטמין D קשורים לוויסות משק הסידן והזרחן בגופנו, בניית עצם, ותהליכים נוספים. הוויטמין נוצר בעור או נספג מן המזון ועובר שינויים בעור ובכליה הגורמים לו להיות פעיל. לשם כך נחוצה חשיפה לשמש. מחקרים שנערכו לאחרונה מצביעים על כך שאחוז ניכר מאוכלוסיית העולם המערבי, המתגוררת בערים, סובל ממחסור כרוני בוויטמין D בשל חשיפה מועטה לשמש. כמה מחקרים אכן מזכירים קשר בין תת-פעילות של בלוטת התריס ובין חסר בוויטמין D, אולם המנגנון הפיזיולוגי שמאחורי הקשר אינו ברור כל צרכו. יש לציין כי ערכי הוויטמין D שציינת אינם נראים נמוכים. לא פירטת את יחידות המדידה ואת ערכי הייחוס של המעבדה בה נבדקת: האם הערך חורג מגבול הנורמה? בהנחה ששאר הבדיקות שביצעת תקינות (במיוחד בדיקת PTH ובדיקת רמת הסידן), ובהנחה שאכן מדובר בחסר מבודד בוויטמין D (מצב שכיח למדי, כאמור), ניתן לטפל בבעיה בקלות על ידי נטילת טיפות ויטמין D. עוד על ויטמין D תוכל לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/vitamin1.asp?vID=8
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"רופא אדיב ומקצועי"
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו