דלג לתוכן
בדיקת PCR לזיהוי נגיף הפטיטיס C
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/03/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סייעת רופא שיניים. אתמול קרה מקרה שבו נדקרתי ממזרק ההרדמה ששימש במטופל שיש לו הפטיטיס c. אני מאוד לחוצה ואני רוצה לעשות בדיקה בהקדם האפשרי. הבנתי שיש בדיקה בשם pcr שתקופת החלון לאחר המקרה היא קצרה משמעותית מהבדיקה הרגילה, ושצריך לחכות רק שבועיים לבצעה. אני יודעת שהיא יקרה אבל אין לי בעיה עם זה. בבקשה תנו לי תשובה מורחבת לגבי הנושא.

תשובה:
במקרה כמו שלך יש שתי אפשרויות. האחת לבצע בדיקת נוגדנים להפטיטיס בהווה וכעבור כ- 3 חודשים (לוקח זמן לנוגדנים להיווצר). הסיבה שעושים 2 בדיקות זה כדי להשוות את טיטר הנוגדנים ביניהן וכך לראות האם הייתה הדבקה. אפשרות שנייה היא לבצע בדיקת PCR שבאמת מקצרת את זמן ההמתנה. בבדיקה זו בודקים נוכחות HCV RNA בסרום הנבדק. זו הבדיקה הרגישה ביותר ומזהה את נוכחות הנגיף בזמן הסמוך ביותר לחשיפה. מדובר על זמן של 4 שבועות מרגע החשיפה לכל היותר. אינני יודעת בדיוק היכן מבצעים בדיקה זו. אני ממליצה לך להתקשר ליחידה למחלות זיהומיות באחד מבתי החולים באזור מגורייך. או לחלופין, אני בטוחה שיש לך ביטוח במקום העבודה, תוכלי להתייעץ עם החברה המבטחת לגבי אפשרויות ביצוע PCR. ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו