דלג לתוכן
דימום בין-וסתי בזמן נטילת גלולות למניעת הריון אצל חולת קרוהן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/03/2008
2 דקות קריאה
שאלה:

יש לי את תסמונת השחלות הפוליציסטיות ומחלת קרוהן. בגיל 17 התחלתי ליטול גלולות למניעת הריון דיאנה, אך לאחר עליה ניכרת במשקל עברתי למליאן אשר גם לא התאימו לי בגלל בחילות וכאבי ראש, ובסופו של דבר עברתי ליסמין ואותו אני נוטלת מזה 4 שנים בערך. עשיתי הפסקה של כחצי שנה בנטילת גלולות, חזרתי ליסמין, אך כתוצאה של שימוש בסטרואידים לטיפול בקרוהן, אשר גרמו לשיעור יתר, עברתי לכחודשיים לדיאנה, ואחר כך חזרתי ליסמין. שאלתי היא, לפני כחצי שנה התחלתי לדמם בזמן יחסי מין. זה היה מקרה יחיד, אז לא התייחסתי לנושא, אבל לפני כחודשיים המקרה חזר על עצמו 3-4 פעמים. הייתי אצל הגינקולוגית אשר אמרה כי לא גילתה דבר. לא מזמן גם היה לי דימום ללא קשר לקיום יחסי מין, סתם כך התחלתי לדמם מעט. בנוסף, בתקופה זו המחזור שלי מתחיל מוקדם מהרגיל, יום או יומיים לפני הזמן, ולפעמים נמשך יום- יומיים יותר. האם הבעיה בגלולה ועלי להחליף לגלולה אחרת? ואם כן, לאיזו מומלץ להחליף (החזרה לדיאנה לא באה בחשבון)? אינני מבינה מדוע לאחר כל כך הרבה שנים של שימוש הופיעו לי כל התופעות האלו. כמו כן בדיקות האולטרסאונד לגמרי תקינות בזמן שאני עם גלולות.

תשובה:
דימום נרתיקי בזמן קיום יחסים עשוי לנבוע מכמה סיבות. הסיבות השכיחות ביותר הן- פצע שעקב החיכוך נפתח ומדמם, יובש נרתיקי כתוצאה משינויים הורמונאליים, וכן תהליך כלשהו בצוואר הרחם החשוד לתהליך סרטני. ועל כן בשלב ראשון חשוב לעבור בדיקה גינקולוגית מקיפה הכוללת גם בדיקת PAP SMEAR שהינה בדיקת סקר לאיתור מוקדם של סרטן צוואר הרחם. באם הדימום מופיע גם לסירוגין במשך החודש ללא קשר לקיום יחסים, ובשילוב עם שינויים באורך הדימום הווסתי, בהחלט נראה שמדובר בשינויים הורמונליים שקשורים לנטילת הגלולות. אמנם לרוב דימומים בין- וסתיים מופיעים דווקא בתחילת נטילת הגלולות, אך הם ייתכנו גם לאחר תקופה מסוימת של נטילה סדירה. במקרה שלך, עקב נטילת הסטרואידים, התחוללו בגוף שינויים הורמונאליים, וייתכן מאוד שעל רקע זה החלו הדימומים הבין- וסתיים. הגלולות יסמין,דיאנה ו- בלרה - דומות מאוד בהרכבן ובמינון המרכיב האסטרוגני והפרוגסרוני, שלושתן משמשות גם לטיפול בשיעור יתר. עליך להיוועץ ברופא/ה המטפל/ת ולהחליף את סוג הגלולה בהתאם. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו