דלג לתוכן
התקן תוך-רחמי מסוג מירנה ונטילת קומדין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/03/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 44, סובלת ממחלת בכצ'ט ומחסר בפקטור 2 (הטרוזיגוטיס). בעקבות אירועי תרומבוזות אני מטופלת בקומדין וכמו כן בקולכיצין. לפני 3 שנים התקנתי מירנה על מנת להקל על וסתות קשות שהיו נמשכות 10 ימים ומלוות בדימום רב, לעיתים עד כדי שטפי דם. רירית הרחם לפני מחזור היתה בעובי 14 מ"מ. בשנתיים הראשונות הדמם היה סביר ומלווה בהכתמות קלות ביותר במשך כל החודש, אך בשנה האחרונה הדימום מגיע באופן סדיר לחלוטין אחת ל-3 שבועות ונמשך כשבוע. הדימום רב ומלווה בקרישי דם ובכאבי בטן חזקים כמו במחזור רגיל. רציתי לברר אם התופעה מוכרת, ואם יתכן שהדימום הרב והמחזור הקשה יחסית למירנה נובעים מהעובדה שאני נוטלת קומדין.

תשובה:
קומדין (וארפארין) הוא נוגד קרישה המשמש למניעת היווצרות קרישי דם, במיוחד באזורים שבהם זרימת הדם איטית, כמו ורידי הרגליים והאגן. תופעות הלוואי הקשות של טיפול זה הן דימומים, בדרך כלל כתוצאה ממינון גבוה מידי. בהחלט יתכן כי הווסת הקשה יחסית היא תוצאה של נטילת קומדין, מכיוון שמירנה בדרך כלל מקלה על הדימום והכאבים בזמן המחזור. מידע נוסף על קומדין נמצא כאן: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=104

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר משה רויבורט
ד"ר משה רויבורט יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"ד"ר רויבורט רופא בחסד, רגיש ומקצועי! זמין לכל שאלה,מסביר הכל כנדרש,ומבין לגמרי בתחום."
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית ברפואת נשים, ילוד ופוריות
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו