דלג לתוכן
רמות TSH נמוכות ומינון של אלטרוקסין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/04/2005
2 דקות קריאה
שאלה:

אני סובלת מתת- פעילות של בלוטת התריס כבר כ 7 שנים ומטופלת באלטרוקסין. עד לפני מספר חודשים לקחתי 50 מ"ג ביום ואז הרופאה הוסיפה לי עוד כדור אחד כי ה- TSH היה קצת גבוה, אם כי בתחום התקין. בטיפול זה של שמונה כדורים בשבוע הגעתי לרמה של 3.85 TSH ואז הוחלט להוסיף לי כדור אחד, כלומר, בסך הכל 9 כדורים של 50 מ"ג בשבוע. לאחר 7 חודשים במינון זה עשיתי בדיקת דם ולזוועתי גיליתי ש הTSH - שלי ירד ל 0.03 . הרופאה אמרה לי להוריד מייד ל 5 כדורים לשבוע במקום 9. האם זו לא ירידה דרסטית מדי? מהי הסיבה שהגעתי לתוצאה כזו שהיא בעצם מראה כבר על פעילות יתר של הבלוטה? האם ייתכן שמסיבה כלשהי חליתי במחלת השימוטו והכדורים למעשה לא משפיעים עלי יותר? אני מרגישה נפיחות מסויימת בגרון, אולם מעבר לכך אין לי תופעות יוצאות דופן . מה עלי לעשות ? אני מאוד בלחץ מהעניין. נ.ב. - קראתי עכשיו כי בתת -פעילות מומלץ לא לאכול כרוב ואני אוכלת כל יום כרוב. האם זה משפיע?

תשובה:
מחלת השימוטו היא הסיבה הנפוצה ביותר לתת-פעילות של בלוטת התריס והטיפול בה היא נטילת כדורי אלטרוקסין. היא לא גורמת לחוסר תגובה לטיפול או לתגובת יתר לטיפול. אם רמות ה- TSH בגדר הנורמה כאשר את נוטלת 7-8 כדורי אלטרוקסין בשבוע, אז זהו כנראה המינון המתאים לך ואין צורך להעלות אותו. אם רמות ה-TSH נמוכות, אז כנראה המינון של אלטרוקסין גבוה מדי. יש צורך במעקב ואיזון המינון. בכל מקרה, אם את מרגישה טוב - אין סיבה להיות בלחץ. התייעצי אם הרופאה שלך לגבי חזרה הדרגתית למינון הקודם. בכרוב (וגם באפרסקים, צנוניות, סויה, בוטנים ותרד) ישנם חומרים (כגון thioglucosides) שיכולים תאורטית להפריע ביצור הורמוני בלוטת התריס. אין שום מאמרים רפואיים מדעיים המעידים שאכילת כרוב משפיעה לרעה באופן מעשי, גם לא באנשים הסובלים מתת-פעילות של הבלוטה. רק באנשים עם דיאטה דלת יוד (בארצות העולם השלישי) ייתכן תאורטית נזק מאכילה מוגזמת של כרוב (אין עדויות שמצב זה באמת קיים).
רופאים בתחום
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
מומחה ליישור שיניים
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"חוויה מצויינת!שירות מעולה!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו