דלג לתוכן
חום מתמשך אחרי ביופסיה של הכבד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/04/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בבדיקות דם שגרתיות שעשיתי נמצאו אנזימי כבד ALT ו- AST מוגברים ו ANA positive. לשם בירור עברתי לפני כ-4 שבועות ביופסיית כבד. יום לאחר הביופסיה עלה לי החום לרמה של 37.6, ובהוראת הרופא המבצע הלכתי למיון מחשש לזיהום. עשו לי צילום חזה, בדיקות דם ושתן (כולל תרביות) וכל התוצאות היו תקינות. היום, כמעט 4 שבועות אחרי, אני עדיין עם חום. אני מתעוררת בבוקר עם 37 מעלות, ובשעות הצהריים עולה החום עד 37.6-7. חום הגוף הרגיל שלי הוא 36.5-7 בבוקר. חזרתי לרופאת המשפחה שלי, שאמרה שיכול להיות שיש דלקת קלה בעקבות הביופסיה, או שהחום הוא כתוצאה ממזג האוויר ושאני אעזוב את זה ושזה יעבור. עשיתי שוב בדיקת דם והכל היה תקין. אני מטופלת כשנה באלטרוקסין עקב תת-פעילות בלוטת התריס. בימים אלה אני מנסה להרות ומרגישה קצת אי-שקט. האם תוכלו לתת לי עצות? הביופסיה היתה תקינה ולא נמצאה מחלה אוטואימונית.

תשובה:
אני נוטה להסכים עם הרופאה המטפלת שלך. לאור העובדה שכל בדיקות הדם שביצעת תקינות והחום אינו מעל 38, איני רואה כל סיבה לדאגה. בנוסף, היפותירואידיזם אינו גורם לחום אלא לטמפרטורת גוף נמוכה. כנראה שאת מאוזנת מבחינת ההורמונים. ביופסיית כבד היא פרוצדורה פולשנית, וכל דבר פולשני בגוף יכול לגרום לזיהום. אמליץ לך להמשיך לעקוב אחר החום ואחר אנזימי הכבד, ואם אין שיפור, פני לרופא על מנת לבדוק את האזור ולשקול ביצוע בדיקת הדמיה כלשהי על מנת לוודא שאין אבצס או קולקציה באזור הביופסיה. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו