דלג לתוכן
עלייה במרקר עקב מחלה פפטית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/05/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

ערכו לבעלי ספירת דם, שהיתה תקינה לחלוטין למעט CA 19-9 שערכו היה 47, כשהערך התקין הוא עד 37. בדקו לו CEA ו- CA15-3, והם היו תקינים. הוא עבר בדיקת גסטרו-אנדוסקופיה של הלבלב, בדיקת אולטרסאונד ובדיקת CT, וכולן היו תקינות, תודה לאל. חזרנו על הבדיקה והתוצאה נשארה בדיוק אותו דבר, 47.50. היינו אצל מומחה שאמר לנו להתעלם מהבדיקה הזו. יש לציין שיש לבעלי החיידק המפורסם HP, שנעלם לאחר טיפול אנטיביוטי ולאחר מכן חוזר. האם יכול להיות שהוא מעלה את המרקרים? אם לא, מה עוד יכולה להיות הסיבה? האם אחרי הבדיקות שערכו אנו יכולים להירגע?

תשובה:
מחלה פפטית של הקיבה יכולה להעלות את ערך המרקר (סמן) CA 19-9. סיבות נוספות המעלות את ערך המרקר הזה הן גידול של הלבלב, דלקת של הלבלב, גידולים של דרכי המרה או בכבד. הבדיקה היא בעצם סוג של screening, כלומר באנשים שישנו חשד לתהליך ממאיר אפשר לבצע אותה כדי לחזק את האבחנה, אך אין להסתמך עליה ללא ממצאים קליניים, מעבדתיים והדמיה כלשהי. אני מסכימה עם הרופא אתו התייעצתם. אני מפנה אותך למידע נוסף בקשר למרקר ולשאלה דומה שנשאלה בפורטל אינפומד בנושא: http://www.infomed.co.il/questions/q_032608_12.asp
רופאים בתחום
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
ד"ר ריטה ברון
ד"ר ריטה ברון גסטרואנטרולוגיה
מנהלת שירות נוירוגסטרואנטרולוגיה במכון הגסטרואנטרולוגי בקריה רפואית רמב''ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו