דלג לתוכן
האם נגיף הפפילומה נשאר בגוף לתמיד?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/05/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בפורום של מכון מסוים למחלות מין נכתב שקונדילומה אינה נשארת בהכרח בגוף לעולם, ושהיא יכולה להיעלם, בעוד שבמקומות אחרים כתוב אחרת. אותו מכון מציע בדיקת PCR, בדיקת שכפול גנטי האמורה לקבוע אם הנגיף בגוף, ואם כן - מאיזה זן הוא, שפיר או מסוכן. האם בדיקת PCR מוכרת בעולם הרפואה? והאם היא אמינה? האם הווירוס נשאר לעולם, או שהוא יכול להעלם מן הגוף? לפני 4 שנים הופיעו אצלי נגעים באיזור פי הטבעת. טופלתי בלייזר ועשיתי בדיקת פאפ כל שנה, התוצאות היו תקינות ולא נצפו נגעים. האם יכול להיות שאני נשאית?

תשובה:
נגיף הפפילומה אכן לא נשאר "לנצח" בגוף. באנשים שמערכת החיסון שלהם תקינה, עשוי הנגיף להיעלם מהגוף בתוך שנתיים-שלוש. ואכן יש בדיקת PCR שהיא בדיקה לאיתור חלק מהגן של הנגיף. הבדיקה עשויה להבדיל בין זנים ממאירים לבין זנים שפירים. הבדיקה מוכרת בעולם הרפואה, אבל מצד שני, עדיין לא ידועה המשמעות של התוצאות לטווח הארוך. בדיקת ה- PAP אינה מיועדת לזהות את הנגיף, אלא נגעים הנגרמים בצוואר הרחם ושיכולים להיגרם כתוצאה מכך שהנגיף יושב שם. לכן, על סמך בדיקה זו לא ניתן לדעת אם את נושאת את הנגיף או לא. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני
רופאים בתחום
ד"ר בוריס סחנוביץ
ד"ר בוריס סחנוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא בכיר
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו