דלג לתוכן
הפרשה מהפין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/09/2009
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 36. בזמן האחרון היו לי דקירות בקצה הפין, עצירות בשתן, גירודים בתוך הפין וצריבה במתן שתן. אחר כך ראיתי מוגלה שיצאה מהפין שהלכה והתגברה. הלכתי לרופא משפחה והוא שלח אותי לבדיקות שתן. בבדיקת תרבית שתן שעשיתי מצאו אצלי חיידק בשם Enterobact aerogenes. קיבלתי אנטיביוטיקה בשם Sulfamethoxa/Trimeth ( דיספטיל) למשך 10 ימים, פעמיים ביום. את התרופה קיבלתי 3 ימים אחרי שראיתי את ההפרשות מהפין, וביום שקיבלתי את התרופה פחתו ההפרשות עוד לפני שהתחלתי לקחת את התרופה. לפני 4 חודשים היו לי אבנים בכליות, החדירו לי סטנט, והוציאו אחרי 4 שבועות, ומאז אין לי שום כאבים בכליות. נשלחתי לבדיקת אולטרסאונד של הכליות לבדוק אם הבעיות בשתן קשורות לכליות ולא מצאו לי כלום. עשו לי בדיקה מההפרשה מהפין, ומצאו חיידק בשם Enterobacter sp. הרופא אמר שזה אותו חיידק שמצאו בתרבית שתן, והורה לי להמשיך עם הדיספטיל. עכשיו אחרי שסיימתי את הדיספטיל, אין לי הפרשות אבל אני מרגיש צריבה קלה (לא תמיד) במתן שתן, ודקירות בפין (הרבה פחות ממה שהיה בהתחלה אבל יש). בימים האחרונים שמתי לב שכמות הזרע שיוצאת מעטה מאד. האם זה אותו חיידק? בתשובת המעבדה האנטיביטיקות שנמצאו יעילות הן שונות. למשל ל- Enterobacter sp רשום בין היתר Doxycycline, ול- Enterobact aerogenes לא רשומה האנטיביוטיקה הזאת. האם החיידק הזה יכול לגרום לדלקת ערמונית? אני יודע שכמות הזרע המעטה שיש לי קשורה לערמונית שמייצרת את הנוזל. קראתי את זה פה באתר.

תשובה:
החיידק שנמצא בשתי הבדיקות שעברת הוא אותו החיידק, אנטרובקטר. חיידק זה יכול להופיע במערכת השתן או במערכת המין. הסימפטומים שאתה מתאר מתאימים יותר לדלקת בשופכה או בערמונית מאשר לדלקת בדרכי השתן. יש שלוש בדיקות שרצוי לבצע במקרה כמו שלך: 1. משטח ישיר ותרבית של ההפרשה עצמה. הפרשה מהפין בדרך כלל נגרמת עקב דלקת של השופכה. בדיקה זו תאפשר לאבחן את הגורם לדלקת. הגורמים השכיחים הם מחלות המועברות במין כגון כלמידיה, גונוריאה (זיבה) וכו', אך גם אנטרובקטר יכול לגרום להפרשה זו. 2. תרבית זרע. 3. בדיקה רקטלית לזיהוי רגישות של הערמונית תחזק את ההשערה שמדובר בדלקת של הערמונית (פרוסטטיטיס). איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יעל מליניאק
ד"ר יעל מליניאק משפחה
4.9
( 39 חוות דעת )
"טיפול מספק, מקצועי ויסודי עם הקשבה והבנת מצבי.."
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"חוויה מצויינת!שירות מעולה!"
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו