דלג לתוכן
טיפול מונע נגד אבעבועות רוח בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 38, נמצאת כרגע בשבוע ה-27 של הריוני. לפני שבועיים קיבלתי חיסון וריטקט (פסיבי) לאחר שהתגלו אבעבועות רוח אצל בני (בדיקת ה- IgG ובדיקת ה- IgM היו שליליות). לפני כיומיים הופיעו על בטני וגבי כמה נקודות שאובחנו היום כאבעבועות רוח. האם אפשר להידבק לאחר קבלת החיסון? האם ישנה סכנה כלשהי לעובר?

תשובה:
וריטקט הוא היפר-אימונוגלובולין (חלבון המשמש כנוגדן) הניתן אל תוך הווריד והמספק הגנה מיידית על ידי נוגדנים זמינים (זאת לעומת חיסון פעיל, המתאים בעיקר לטיפול מונע לפני חשיפה לנגיף). וריטקט משמש כטיפול מונע לאחר חשיפה לנגיף לחולים שטרם פתחו הגנה חיסונית או לחולים שפעילות המערכת החיסונית שלהם מדוכאת. במקרה שלך, לפי מה שהבנתי מהשאלה, הניחו שנדבקת בווירוס (שלפוחיות יכולות להופיע כמה ימים לאחר ההידבקות) ולכן קיבלת את הטיפול המונע המיידי במטרה להגן עלייך ועל העובר. הנוגדנים חודרים את השליה ויכולים להגן על העובר אם יידבק, למרות שמקרים של הידבקות בווירוס מתרחשים בעיקר בשני השלישים הראשונים של ההריון. לסיכום, הן קבלת החיסון והן העובדה כי את בשליש השלישי של ההריון מורידים יחסית את הסיכון שהועבר ייפגע, אך בכל מקרה, אמליץ לך להמשיך במעקב רפואי סדיר. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
 צמח החיים בע"מ
צמח החיים בע"מ רפואה משלימה
המרכז לבריאות העורקים
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו