דלג לתוכן
הסיכון של אנשים ללא טחול לחלות במלריה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כעשרים שנה עברתי ניתוח לכריתת טחול עקב תאונה. כרגע אני בודק אופציה של עבודה באפריקה (קונגו או ניגריה) לתקופה של שנתיים. הבנתי שלתרופות למניעה ישנן תופעות לוואי לא נעימות לאורך זמן. האם בכלל לשקול אופציה שכזו? מה הסיכון בנסיעה לאפריקה לגבי מלריה כאשר אין טחול? הבנתי מהחבר'ה שעובדים שם שכל אחד מהם כמעט חטף מלריה בצורה כזו או אחרת.

תשובה:
הדיעות לגבי סכנת ההידבקות במלריה באנשים שעברו כריתת טחול חלוקות. כריתת טחול טומנת בחובה עלייה בסיכון לתחלואה קשה, בעיקר בחיידקי פנאומוקוק, המופילוס וטפיל הבבסיה הקיים בדרום אפריקה. אני מניח שנגד חיידק הפנאומוקוק חוסנת. לגבי אפריקה ומלריה - חוקרים רבים סבורים כי הסכנה לחלות במלריה חמורה אינה גבוהה באנשים לאחר כריתת טחול בהשוואה לאנשים שיש להם טחול. עם זאת, חוקרים אחרים סבורים כי יש סכנה גבוהה יותר למחלה קשה ואף למוות באנשים ללא טחול שנדבקים במלריה. ההמלצה היא להימנע מלנסוע לאיזורי מלריה, ואם חייבים - להקפיד טוב טוב על טיפול מונע, דוחי יתושים, שינה תחת רשת, ועל כל ההמלצות המקובלות למניעת הידבקות במלריה. שווה להיוועץ עם פרופסור אלי שוורץ ממרפאת המטיילים בתל השומר. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני
רופאים בתחום
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
ד"ר שי מנחם
ד"ר שי מנחם אורתופדיה עמוד שדרה
מנתח גב ועמוד שדרה, מומחה בכירורגיה אורתופדית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו