דלג לתוכן
בדיקת נוגדנים לאבעבועות רוח לקביעת הצורך בחיסון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 62. לאחרונה שהייתי במחיצת נכדתי שחלתה באבעבועות רוח. בתי, בת 31, נדבקה ממנה. אינני זוכרת אם חליתי במחלה בילדותי. האם בגילי, עדיין אפשר להידבק במחלה, או שרצוי לעשות בדיקת נוגדנים?

תשובה:
אבעבועות רוח היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף שנקרא וריצלה. בעת הדבקה ראשונה בנגיף הזה מופיעה מחלת חום ופריחה המוכרת כאבעבועות רוח. לאחר חלוף המחלה, הנגיף נותר בגוף במצב רדום. אם מסיבה כלשהי יש היחלשות של מערכת החיסון, הנגיף הרדום יכול להתפרץ בצורה של שלבקת חוגרת (הרפס זוסטר). לא ניתן לחלות פעמיים באבעבועות רוח. אם לא נדבקת בילדותך בנגיף, את עלולה להידבק בו גם היום. זמן הדגירה של המחלה, כלומר הזמן החולף בין ההדבקה בנגיף לבין הופעת הפריחה ושאר התסמינים, הוא 11 עד 20 יום, לכן אם פרק זמן זה עדיין לא עבר, עדיין יש סיכוי שנדבקת. המחלה מדבקת כל עוד לחולה יש נגעים פתוחים המפרישים נוזל המכיל את הנגיף. אפשר לבצע בדיקת דם פשוטה כדי לבדוק האם את מחוסנת למחלה או לא, ואם אינך מחוסנת, ניתן כיום לקבל חיסון. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית ברפואת נשים, ילוד ופוריות
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר מנחם דויטש
ד"ר מנחם דויטש רפואת שיניים
5.0
( 7 חוות דעת )
"מצויינת"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו