דלג לתוכן
מתן התרופה אהיסטון קומפאונד לתינוק
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

הבן שלי בן שנה, וסובל לעיתים קרובות מנזלת וליחה. סיפרו לי על התרופה אהיסטון קומפאונד, שמייבשת טוב את הליחה. האם ניתן לתת תרופה זו לילד בן שנה? ובאיזה מינון?

תשובה:
לפי המלצת ה- FDA אין להשתמש בתרופות שנמכרות ללא מרשם רופא בילדים מתחת לגיל שנתיים, היות שיעילות תרופות אלו בקבוצת גיל זו לא נבדקה במידה מספקת. זאת למרות שתכשירים מסוג זה נמצאים לעיתים קרובות בשימוש בקבוצת גיל זו. אי לכך, לפי המלצת ה- FDA השימוש ב- chlorpheniramine (אהיסטון קומפאונד) אינו מאושר בילדים מתחת לגיל שנתיים. בכל זאת ראיתי במקום אחר פירוט לגבי מינון התרופה בגילאים 6 עד 12 חודשים: 4 טיפות, 3-2 פעמים ביום. אך נראה כי אסור לצרוך את התרופה ללא מרשם רופא, ולכן, ההמלצה שלי היא לפנות לרופא הילדים המטפל ולא לתת לילדך את התרופה על דעת עצמך. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הלנה מרטינז
ד"ר הלנה מרטינז עור ומין
4.5
( 13 חוות דעת )
"הייתי מאוד מרוצה מהיחס והמיקצועיות של ד"ר מרטינז."
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר יוסף לייטנר
ד"ר יוסף לייטנר אורתופדיה
מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה בבי"ח מאיר, כפר סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו