דלג לתוכן
ציסטה של הגופיף הצהוב
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/11/2009
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 20, התחתנתי לפני ארבעה חודשים ומאז המחזור שלי לא סדיר ומלווה בכאבים בבטן התחתונה, בבחילות ובשינויים ביציאות לפני ואחרי הווסת. המחזור האחרון איחר בשבועיים, פניתי לרופא, ואושפזתי עקב ציסטה בגודל 6 ס"מ מדממת בדפנות, דימומים בשחלה ונוזל מעט עד בינוני, וציסטה בשחלה שנייה בגודל 3 ס"מ. לאחר יומיים בצעו שוב אולטרסאונד. הציסטה הקטנה נעלמה והציסטה הגדולה ירדה לגודל 13 מ"מ ומייד אחר כך הופיע המחזור. הרופא בבית החולים הסביר לי שזאת ציסטה שנוצרת על ידי הגופיף הצהוב לאחר הביוץ, ושזה יקרה לי כל חודש. רופאה אחרת אמרה לי שזה קרה מכיוון שקיימנו יחסי מין בדיוק בזמן הביוץ. האם זה ייתכן? האם נכון שזה יקרה כל חודש כפי שאמר הרופא? האם זה לא מפריע לכניסה להריון? אם ניתן להיכנס עם זה להריון, האם זה לא מונע התפתחות תקינה של ההריון? האם הגופיף הצהוב ממשיך לספק את מה שהוא צריך למרות שהוא הפך לציסטה? האם הביוץ הבא יהיה לפי המחזור שמאחר או לפי המחזור שהיה אמור להגיע אם לא היתה הציסטה שמעכבת אותו? אם זה אמור להופיע כל חודש, האם יש לזה פתרון חוץ מדיכוי הביוץ?

תשובה:
ציסטה של הגופיף הצהוב זו ציסטה שמופיעה לאחר הביוץ. הגופיף הצהוב מופיע אצל כל אישה לאחר הביוץ, אך אם אין הריון הוא נעלם בעת המחזור. ישנן נשים שאצלן הגופיף הופך לציסטה וגורם לדחיית המחזור החודשי ולסימפטומים כמו אלה שאת מתארת. אם מושג הריון, דבר שיכול בהחלט לקרות למרות הופעת הציסטה, הציסטה בדרך כלל נספגת מעצמה, או נמצאת במהלך ההריון בלי לגרום סימפטומים מיוחדים. חשוב להבדיל בין ציסטה של הגופיף הצהוב לבין הריון מחוץ לרחם או אנדומטריומה. ההבדלה נעשית באמצעות בדיקת אולטרסאונד ובבדיקת רופא נשים. מכיוון שיש לך נטייה לציסטה של הגופיף הצהוב, עליך להמשיך לעקוב אחרי המצב אצל רופא נשים. הפתרון היחיד למניעת הציסטה היא שימוש בגלולות למניעת הריון. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר אלי שולמן
ד"ר אלי שולמן רפואה אסתטית
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר שולמן איש נעים ומיומן חזרתי אליו לטיפול חוזר. נעים וסבלני!"
ד"ר רון קורמן
ד"ר רון קורמן רפואה אסתטית
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו