דלג לתוכן
אמי בת 72 סבלה לפני שנה מהרפס זוסטר בראש, והיו לה פצעים בעיקר בצד הימני
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/11/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

אמי בת 72 סבלה לפני שנה מהרפס זוסטר בראש, והיו לה פצעים בעיקר בצד הימני של הראש ונפיחות בשתי העיניים. כתוצאה מכך היא סובלת מכאבי ראש, בעיקר מכאבים חזקים במצח, נזלת אלרגית שהיא אף פעם לא סבלה ממנה קודם, וירידה בראיה. לכאבי הראש היא לוקחת פרוקסול פורטה וזה כבר לא משפיע. איזה טיפול היא אמורה לקבל ?

תשובה:
יש צורך ראשית לברר את הסיבה לכאבי הראש, ולטפל בגורם. ישנן סיבות שונות לכאבי ראש, אולם כאשר כאבי ראש מופיעים באדם מבוגר ומלווים בירידה בראיה, יש לשלול מחלה דלקתית של כלי הדם בשם Temporal Arteritis המחייבת טיפול בסטרואידים. זאת ניתן לעשות בבדיקת רופא המשפחה ובדיקות דם הכוללות שקיעת דם ורמת crp. סיבה נוספת סבירה שיש לשלול היא סינוסיטיס כרונית, על רקע הנזלת האלרגית שציינת, וזאת ניתן לגלות ב- CT או בבדיקת רופא אף אוזן גרון. סיבה נוספת, שהיא הסבירה ביותר במקרה זה, היא כאב לאחר ההרפס, שנקרא גם postherpetic neuralgia. הטיפול בכאבים הוא במשככי כאבים, כאשר האפשרויות הן: משחת Zostrix, לידוקאין מקומי, תרופות טריציקליות כמו אלטרול, תרופות נגד פרכוסים כמו טגרטול. במקרים קיצוניים יש צורך בתרופות נרקוטיות חזקות. ברוב המקרים הכאבים פוחתים במשך הזמן ואף חולפים. אנא פנו לרופא המשפחה ו/או נוירולוג להמשך בירור וטיפול.
רופאים בתחום
ד"ר שי מנחם
ד"ר שי מנחם אורתופדיה עמוד שדרה
מנתח גב ועמוד שדרה, מומחה בכירורגיה אורתופדית
ד"ר דביר גור
ד"ר דביר גור יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.8
( 6 חוות דעת )
"דוקטור גור רופא מעולה!! רגיש מתחשב סבלני ומקצועי"
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 4 חוות דעת )
"הגעתי מרוסקת עם שיניים רקובות....ולאחר סקרים הוא היחיד שנתן לי מענה סבלנות ויחס חם. וכן גם התגמש במחיר.וכמובן שיש לו סייעת שתמכה בי המון וזה מה שחשוב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו