דלג לתוכן
ממה נובעת שושנה ואיך מטפלים בה?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/11/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי פצע ברגל כתוצאה מחבלה. באותו מקום היתה פורצת לי שושנה במשך השנים. אני מקבל טיפול מונע לשושנה, אבל מזה כחודשיים אני סובל מאד מהפצע. נבדקתי אצל אחות שנתנה לי כל מיני אצות ומים מיוחדים כדי לנסות לרפא את הפצע, אבל שום דבר לא עוזר. אני עומד כרגע לפני בדיקה אצל רופא מומחה, אבל לפני כן, אולי מישהו יוכל להסביר לי מה יש לי ומה דרכי הטיפול?

תשובה:
שושנה ברגל, או אריזפלס, נובעת בדרך כלל מזיהום העור על ידי חיידק הסטרפטוקוקוס, או לעיתים נדירות יותר חיידק הסטאפילוקוקוס. במקרים מיוחדים ונדירים יכולים גם חיידקים אחרים לגרום לתופעה דומה. הטיפול הוא אנטיביוטי ומניעת הופעת שושנה בעתיד. הסיבה השכיחה ביותר להתפתחות שושנה היא אי- ספיקה בוורידי הרגליים, דבר שגורם לבצקת העור ופטריות בין אצבעות הרגליים. יש לטפל בשתי בעיות אלו. אם יש שושנה עמידה שאינה מגיבה לטיפול אנטיביוטי, יש לבדוק מספר דברים: 1. האם השושנה היא אכן שושנה או שמדובר באבחנה אחרת? 2. האם יש זיהום עמוק יותר מהעור, כמו, למשל, זיהום של העצם? 3. האם יש מחלות לא מאוזנות המפריעות להצלחת הטיפול כמו סוכרת? 4. האם יש צורך בטיפול מונע? על שאלות אלו אכן רק מומחה יכול להשיב לאחר שיבדוק אותך ואת רגלך וכנראה יבצע מספר בדיקות. בברכה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ובמחלות זיהומיות
רופאים בתחום
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 7 חוות דעת )
"ד״ר יעל מוזר גלזברג קיבלה אותי ואת ביתי בת ה-4( שהיא בעצם המטופלת) בנועם ועם גישה מאוד מרגיעה ונעימה לילדה. רכשה את אמונה של הילדה לפני שהחלה בכלל בבירור. ההסבר היה מאוד ברור, מקצועי,סבלני ומפורט. כמו כן הבדיקה הגופנית לילדה היתה מאוד מכבדת ונעימה. רופאה מאוד מקצועית ואף חשוב לא פחות מאוד אנושית וחמה."
פרופ' עמירם ניר
פרופ' עמירם ניר קרדיולוגיה
מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ומומי לב במבוגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו