דלג לתוכן
ליפיטור וכאבי שרירים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/11/2009 תאריך עדכון: 29/06/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אמי בת 75. היא הפסיקה להשתמש בתרופה Lipitor בשל כאבים ממושכים בשרירי הרגליים. באיזו תרופה עם פחות תופעות לוואי היא יכולה להשתמש במקומה?

תשובה:
לליפיטור, כמו גם לתרופות אחרות ממשפחת הסטאטינים, יש תופעת לוואי לא נדירה של כאבי שרירים. דווקא ליפיטור, בהשוואה לתרופות אחרות מאותה משפחה, בדרך כלל גורם פחות לתופעה זו. לא ניתן לצפות איזו מהתרופות במשפחה תגרום לאדם מסוים כאבי שרירים ואיזו לא תגרום. לכן המלצתי היא לפנות לרופא המשפחה ולנסות להחליף לתרופה אחרת מאותה משפחה, ולעקוב אחר תופעות הלוואי. ישנה תרופה נוספת להורדת כולסטרול בשם אזטרול, אשר פועלת במנגנון שונה לחלוטין ממשפחת הסטאטינים ואינה מספיקה, בדרך כלל, בפני עצמה אלא רק בשילוב עם סטאטינים, ולפי רמת הכולסטרול ההתחלתית ושינויים אחרים שהאדם עושה באורח חייו ובתזונה כחלק מהטיפול להורדת רמת השומנים. ניתן לקבל אזטרול לבד אם אין ברירה, אך לא הייתי מוותרת על סטאטינים בקלות מבלי לנסות תרופה אחרת מהמשפחה. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 4 חוות דעת )
"הגעתי מרוסקת עם שיניים רקובות....ולאחר סקרים הוא היחיד שנתן לי מענה סבלנות ויחס חם. וכן גם התגמש במחיר.וכמובן שיש לו סייעת שתמכה בי המון וזה מה שחשוב"
ד"ר מנחם דויטש
ד"ר מנחם דויטש רפואת שיניים
5.0
( 7 חוות דעת )
"מצויינת"
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, רופא בכיר מחלקה נפרולוגית בית חולים וולפסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו