דלג לתוכן
חיסון נגד פפילומה אחרי הדבקה בנגיף
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

האם יש טעם לקבל את החיסון נגד וירוס הפפילומה כאשר כבר נדבקתי בווירוס, שהתבטא ביבלות באיבר המין, וקיבלתי עבור זה טיפול שהעלים את היבלות לגמרי? האם זה יכול לחזור שוב אם כבר נדבקתי? אני בת 26 וחצי, וכידוע, החיסון מאוד יקר, אז חשוב לי לדעת אם כדאי לי בכלל לקבל אותו, ומה תהיה יעילותו.

תשובה:
השאלה במקום, והתשובה מורכבת. יש למעלה ממאה זנים של נגיף הפפילומה, חלקם גורמים לקונדילומות ואינם גורמים בהכרח לסרטן צוואר הרחם, וחלקם גורמים לסרטן צוואר הרחם אולם אינם גורמים לקונדילומות (זנים אונקוגניים). החיסון המקובל היום בארץ ( גרדסיל) מחסן נגד ארבעה זנים (שניים מהם אונקוגניים ושניים מהם גורמי יבלות). כיוון שאינך יודעת באיזה זן נדבקת, יש הממליצים להתחסן, כיוון שרוב הסיכויים שנדבקת בזן שגורם יבלות, אבל לא ברור אם נדבקת גם בזן האונקוגני. יש רופאים הסבורים כי כדאי לבצע בדיקה גנטית של הנגיף על מנת לדעת באיזה זן נדבקת ואז להחליט, אולם המלצה זו אינה מגובה עדיין במחקרים קליניים מספקים. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני
רופאים בתחום
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.8
( 78 חוות דעת )
"דר" מיכאל ינקו רופא מקצועי , קשוב , אכפתי , בעל אוזן קשבת ממליצה מאוד"
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר אלברט סמנדרוב
ד"ר אלברט סמנדרוב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה ברפואת נשים, מיילדות , מומחה במחלות צוואר הרחם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו