דלג לתוכן
החיים עם כליה אחת
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

נולדתי עם כליה אחת, והכליה הבודדת לא מתפקדת ב-100%, אלא רק ב-90%. לפני כחודשיים התחלנו שוב את המעקבים, ומאז אני בכלל לא רגוע, וכל הזמן יש לי חששות, אני פוחד שיקרה לי משהו ושאצטרך ניתוח. האם אני יכול לחיות ככה, כשהתפקוד הוא כ-90%, וכשאני כל חודש במעקב, בלי חששות ובלי דאגות? זה מפריע לי ואני לא שקט כבר חודשים.

תשובה:
אחת לכל 750 לידות נולד אדם עם כליה אחת, ויש אנשים נוספים שחיים עם כליה אחת לאחר תרומת כליה או הוצאת כליה בעקבות אי-תפקוד או מחלה. ניתן בהחלט לחיות חיים מלאים ובריאים עם כליה אחת, אך יש לבצע מעקב אחר תפקודה ולסגל אורח חיים המתחשב בכך, על מנת לשמור שלא תיפגע. גם במקרה בו תפקוד הכליה יורד במעט, כמו אצלך, לא צריכה להיות לכך השפעה על אורח החיים, אך חשוב אף יותר להימנע מסיכונים ולהתמיד במעקב. מצורף קישור להסבר נוסף של העמותה לחולי כליה ומושתלים: http://www.klayot.org.il/Index.asp?ArticleID=48&CategoryID=76&Page=1
רופאים בתחום
ד"ר בוריס סחנוביץ
ד"ר בוריס סחנוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא בכיר
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו