דלג לתוכן
תהליך הגורם ללחץ ובצקת בבדיקת CT מוח
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/11/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

היום בעלי עבר בדיקת CT ואנחנו מאוד מודאגים מהתוצאה, אבקש אם אפשר לקבל הסבר: משמאל- תהליך מסויד בקוטר של 40 מ"מ אשר ממוקם בחלק העליון של האונה הפריאטלית השמאלית. מדובר בהסתידויות כתמיות די סמיכות באזור זה. נראה שהממצא הוא פרנכימטי-אקסיאלי,אך אין לשלול לגמרי אפשרות של מנינגיומה. מתחת לתהליך מודגמת בצקת.כתוצאה מכך קיים אפקט מסה לחץ מינורי על תקרת החדר הצדדי השמאלי ודחיקה קלה של קו האמצע משמאל לימין. באבחנה מבדלת: תהליך שאתי מוחי ראשוני כגון אוליגודנדרוגליונה, תהליך כגון קברנומה, תהליך כגון מנינגיומה, תהליך שאתי משני לראשוני מרוחק.

תשובה:
אנא הראו את התוצאות לרופא שלכם וקבלו הפניה לנוירוכירורג. על פי המתואר , מדובר בתהליך תופס מקום תוך- מוחי הגורם לסימני לחץ ובצקת. כאשר רואים ממצא כזה יש לשלול גידול או גרורה, אם כי הרנטגנולוג סבור שייתכן ומדובר בתהליך שפיר- קוורנומה או מנינגיומה. בכל מקרה יש להמשיך בבירור ע"י ביצוע MRI ו/או ביופסיה. רפואה שלמה
רופאים בתחום
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
מומחה ברפואה אסתטית
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו