דלג לתוכן
תרופות לחולי תרומבוציטוזיס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/11/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אני חולה ב - תרומבוציטוזיס ראשונית מזה כ- 7 שנים. במשך מספר שנים נטלתי אגרלין. האגרלין גרם להתייבשות הנוזל במוח העצם, לכן הוחלף בהידראה. בחודש האחרון הופיע פצע (כיב) ליד כף הרגל. נאמר לי שזוהי תופעת לוואי של ההידראה ושעלי להפסיק ליטול את התרופה. שאלתי- האם ישנן תרופות נוספות פרט להידראה ואגרלין לחולי תרומבוציטוזיס ?

תשובה:
קיימת תרופה בשם אלפא אינטרפרון שמשמשת אף היא לטיפול בתרומבוציטוזיס ראשונית. אולם לתרופה זו ישנן תופעות לוואי, ביניהן מחלה דמויית שפעת ודיכאון, השכיחים במיוחד בחולים בגילאים מבוגרים. בנוסף לכך זו תרופה יקרה. לכן תרופה זו מומלצת בעיקר לנשים בהריון או לחולים שלא יכולים להמשיך וליטול את התרופה הידרוקסיאוריאה (הידראה). אם אכן הרופא ההמטולוג המטפל בך חושב כי מוטב להפסיק את הטיפול בהידראה בשל הופעת הכיב ברגל, אתה יכול להתייעץ איתו לגבי אפשרות זו. יש לציין כי לפי הספרות הרפואית בעצם היותך מעל גיל 60 אתה משתייך לקבוצה בסיכון גבוה (הסיכונים הם: 1. אירוע של תרומבוזיס 2. מיאלופיברוזיס - Myelofibrosis - פיברוזיס של מוח העצם) ולכן חשוב לקבל טיפול תרופתי למחלתך. רפואה שלמה.
רופאים בתחום
ד"ר שאול סטיר
ד"ר שאול סטיר נוירולוגיה
פסיכיאטר מומחה, נותן חוות דעת משפטית ונוירולוג מומחה.
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית ברפואת נשים, ילוד ופוריות
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו