דלג לתוכן
שתי תרופות פסיכיאטריות עם פעילות מנוגדת
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אבא שלי בן 69. הוא עבר פגיעה אנוקסית ושיקום ממושך. לאחרונה הוא נהיה מאוד חסר שקט, עד כדי התקפי זעם. הוא מטופל בריספרדל 1 מ"ג. לא מזמן הוסיפו לו את התרוופה רקוויפ 3 מ"ג ביום. המצב ממש לא משתפר. האם לא מדובר בהתנגשות של מדכא דופאמין ומעודד דופאמין? ייתכן שזה מה שגורם להחמרה?

תשובה:
שתי תרופות אלו אכן פועלות בצורות מנוגדות ועלולות לגרום להתנגשות או להתנגדות ולפעילות תת-אופטימלית של התרופות. בנוסף, ישנה אפשרות של סינרגיה בין התרופות שגורמת לירידה בפעילות של מערכת העצבים המרכזית ולירידה בלחץ הדם. במקרים כאלה מומלץ בדרך כלל לנסות להעלות את מינון הריספרדל (עד 4 מ"ג) לפני שמוסיפים תרופה נוספת, אך קודם לכן יש להיוועץ עם הרופא של אביך, שמכיר אותו טוב יותר. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
מנהלת המכון לנפרולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו