דלג לתוכן
כאבים המאפיינים פריצת דיסק
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

האם אחת מתופעות הלוואי של פריצת דיסק יכולה להתבטא ככאב חד נקודתי במנח של אקסטנסיה גבית קלה? והאם יש קשר בין כאב גב כזה לבין כאב במפרק הירך השמאלי, אם רוב הכאב הוא קדמי ולעיתים אחורי? יש לי גם קושי בהרמת הרגל, הן בעמידה והן בשכיבה.

תשובה:
פריצת דיסק בעמוד השדרה יכולה להתבטא במגוון צורות ומיקומים, ולרוב היא מתבטאת בכאב מפושט בגב התחתון, עם דרגות שונות של הקרנה לגבהים שונים ברגל מסויימת. תנוחה של יישור (אקסטנציה) עלולה לעיתים להחמיר את הכאב. כאבים באיזור הירך עלולים להוות חלק מן הכאב המוקרן המוכר בפריצות דיסק והנובע מעצבים היוצאים מעמוד השדרה. הכאב המוקרן מתמקד לרוב באזורים הקדמיים והצדדיים של אזור מפרק הירך. כאב אחורי הוא שכיח פחות. קושי בהרמת הרגל הוא בעיה המחייבת בירור של הסיבה לקושי. אם מדובר בחולשה אמיתית של שרירי הירך, אזי יתכן שיש מקום לטיפול ניתוחי. חולשה לא אמיתית היא תגובה לכאב, ועשויה לחלוף בתגובה לטיפול בנוגדי כאבים. בהצלחה! ד"ר רונן בלכר - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר ריטה ברון
ד"ר ריטה ברון גסטרואנטרולוגיה
מנהלת שירות נוירוגסטרואנטרולוגיה במכון הגסטרואנטרולוגי בקריה רפואית רמב''ם
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו