דלג לתוכן
התנפחות ברכיים לאחר פעילות אירובית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/11/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אני מבצע פעילות גופנית אירובית כמה פעמים בשבוע. לפעמים לאחר אימון ריצה מתנפחות לי הברכיים עד למצב של קושי בפישוק וקיפול הרגליים. אין כאב חזק, פשוט הן מתנפחות מנוזל כלשהו. המצב חזר כמה וכמה פעמים ולאחר כמה ימים הנוזל מתפוגג.

תשובה:
תלונה על התנפחות ברכיים לאחר מאמץ יכולה להיות מוסברת בכך שבפעילות מתרחש גירוי של אחת מהבורסות הרבות הקיימות במפרק (4 סגורות ו- 4 פתוחות) . כתוצאה מכך ישנה הצטברות נוזלים מואצת שנעלמת עם הפסקת הגירוי . תיתכן גם בעיה בזרימת הדם באזור בברך, אך הסבירות נמוכה יותר . אני ממליץ להתחיל בירור אצל אורתופד, ועדיף להגיע אליו לאחר ריצה כשהברך נפוחה על מנת לבדוק את המקור. רצוי לטפל ולא לחכות לכאב . יתרה מכך, ברך נפוחה אינה יציבה ומועדת לנזקים . אני ממליץ להימנע מריצה כל עוד התלונה ממשיכה. ניתן לנסות הליכה מהירה או שחיה ובינתיים להתחיל בירור . רפואה שלמה ירון טילינגר - פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות
רופאים בתחום
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו