דלג לתוכן
מהו דורבן וכיצד מטפלים בו
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי דורבן הגורם לי לכאבים עזים עד כדי כך שאני מושבתת. קיבלתי 3 זריקות והן לא הועילו. האם דיקור סיני או רפלקסולוגיה, הניתנים במסגרת קופת חולים, עשויים לעזור לטפל בבעיה? שמעתי גם על טיפול באולטרסאונד.

תשובה:
דורבן (Plantar fasciitis) הוא מצב בו ישנם כאבים בעקב כף הרגל, ברקמה המחברת את עצמות כף הרגל ועוטפת את השרירים במקום. כאבים אלה מופיעים בזמן דריכה והליכה. תחושת הכאב מופיעה בדרך כלל לאחר פעילות פיזית, או בדריכה ראשונה לאחר מנוחה. עוצמת הכאב יכולה להגיע עד כדי קושי ניכר ללכת ואף לגרום לצליעה. הטיפול בדורבן כולל מנוחה, רטיות קרח, הרמת הרגל, מדרסים מיוחדים, ירידה במשקל ומתיחות של גידי העקב וכף הרגל לפני דריכה על הרגל או לפני פעילות גופנית. להקלה על הכאבים ניתן לקחת תרופות נגד כאבים ודלקת דוגמת איבופרופן, או לקבל הזרקות סטרואידים לאזור הכאבים. לגבי דיקור סיני או רפלקסולוגיה, אכן ישנם מקרים בהם אפשר להעזר באקפונקטורה או באקו-לחץ על מנת להקל על הכאבים, אך כדי לקבל מידע יותר מפורט, אמליץ לך לפנות למומחה ברפואה מסוג זה. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר משה מושיקו אמיר
ד"ר משה מושיקו אמיר רפואה אסתטית
5.0
( 15 חוות דעת )
"נהנתי מהטיפול והכל עבר חלק ויצא תוצאה מהממת חוויה מתקנת מרופא קודם שהרס לי את השפתיים חוויה מתקנת ++++ אמליץ בחום :)"
אורתוטיסט שמואל להב
אורתוטיסט שמואל להב אורתופדיה
אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו