דלג לתוכן
אופן הטיפול בשפיכה מוקדמת
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/11/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

1) האם אפשר להשתמש בתרופה לידוקאין כחומר אלחוש לאיבר המין הגברי, כדי לפתור בעיה של "שפיכה מוקדמת"? 2) האם יש בזה סיכון? 3) אם רוצים להיכנס להריון, האם זה לא מסוכן? 4) גם אם זה בעייתי, האם אפשר לפתור זאת ע"י שטיפה מוקדמת של האיזור אחרי השפעת החומר ולפני קיום המגע?

תשובה:
שפיכה מוקדמת נחשבת לבעיה המינית השכיחה ביותר בגברים. קיים קושי להגדיר אותה הואיל ומדובר במשהו מאד סובייקטיבי של המטופל, אולם אין ספק שבעיה זו נחקרה ונבדקה רבות. טיפול בשפיכה מוקדמת צריך להיעשות מול אורולוג מומחה על מנת שיהיה מעקב אחר הטיפול והצלחתו. קיימים טיפולים רבים בשפיכה מוקדמת, החל בטיפול פסיכולוגי בשיחה, דרך טיפול מקומי ועד לטיפול תרופתי. קרם המכיל חומר מאלחש (כדוגמת לידוקאין), הינו אחד מהטיפולים האפשריים. הרעיון שעומד מאחורי שימוש בתכשיר זה הוא הקטנת התחושה בפין, ובכך הארכת זמן קיום היחסים טרם השפיכה. בשני מחקרים שנעשו בשנים האחרונות הוכח כי שימוש בקרם מאלחש מאריך את הזמן עד לשפיכה. אולם ריכוז גבוה מדי של הקרם הוביל לאלחוש מוגזם עד כדי חוסר הגעה לזקפה, או שפיכה מאד מאוחרת (מעל 30 דקות לאחר החדירה). מבחינת ההשפעה על בת הזוג, אין כל בעיה אם משתמשים בקונדום. שנית, שטיפת הפין טרם קיום היחסים מונעת את ההשפעה של החומר על בת הזוג ולא אמורה לפגוע באיכות הזרע (אם כי, לא בוצעו מחקרים על כך). עדיף בכל מקרה לפנות לאורולוג על מנת לקבל מרשם לקרם המאלחש ועל מנת להיות במעקב. חשוב לא להשתמש בקרמים הנמכרים ללא מרשם רופא משום שריכוז החומר המאלחש, ואולי חומרים נוספים הנמצאים בקרם, עלולים להיות מזיקים לאיבר המין. בהצלחה.
רופאים בתחום
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר בוריס סחנוביץ
ד"ר בוריס סחנוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא בכיר
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו