דלג לתוכן
פולימנוריאה - מחזור קצר מאוד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

לאחר 3 חודשים של ניסיונות ומעקב, מסתמן כי יש לי מחזור חודשי בן 19 יום. האם זה ייתכן? האם זה אומר כי הביוץ שלי הוא ביום ה-5 למחזור, ממש מייד אחרי סיום הווסת? היות שאנחנו מנסים להרות מאוד ברצינות, האם יכול להיות שהמחזורים הקצרים מעידים על בעיה שמצריכה טיפול תרופתי?

תשובה:
אורכו של המחזור החודשי נע בין 21 ל-10 ימים. מחזור "נורמלי" נחשב למחזור בן 28 ימים, אך מחזור כזה נראה רק אצל כ-15% מהנשים. יש נשים שאצלן המחזורים קצרים מ-21 ימים. מצב זה נקרא "פולימנוריאה" (Polymenorrhea) מכיוון שיש בו יותר מחזורים. מכיוון שהשלב הלוטאלי זהה אצל כל הנשים, ייתכן בהחלט שאת מבייצת ביום החמישי למחזור. באופן עקרוני, אין בעיה עם מחזור קצר שכזה, למעט אצל נשים השומרות נידה. אם את עדיין מדממת בתקופה זו, או שומרת נידה ו'ימים נקיים', ואינך יכולה לקיים יחסי מין במהלך התקופה, עליך לפנות לרופא, שיוכל לייעץ לך על טיפול מתאים לדחיית הביוץ. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר נתנאל הורוביץ
ד"ר נתנאל הורוביץ המטולוגיה
יושב ראש האיגוד הישראלי להמטולוגיה ורפואת עירויים ומנהל היחידה לטיפול יום במערך ההמטולוגי , הקריה הרפואית רמב"ם
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר קורנליוס נאסר
ד"ר קורנליוס נאסר עיניים
מומחה רשתית כירורגית , רופא בכיר ומנתח במחלקת עיניים מרכז רפואי אסף הרופא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו