דלג לתוכן
לימפוציטוזיס - רמה גבוהה של לימפוציטים בדם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 21. רמת הלימפוציטים שלי גבוהה. בבדיקה ראשונה רמתם הייתה 58.7%, ובבדיקה חוזרת, לאחר שבוע, רמתם עלתה ל- 65.5. האם יכול להיות שזה קשור לאיידס? עברתי ניתוח לפני כשנה והוציאו לי את כיס המרה.

תשובה:
לימפוציטוזיס היא עלייה ברמת הלימפוציטים בדם. לימפוציטים הם תאי דם לבנים, הממלאים תפקיד מרכזי במערכת החיסון. לימפוציטוזיס יכול להיגרם מסיבות רבות: זיהומים וירליים כגון מונונוקלאוזיס (מחלת הנשיקה) או הפטיטיס, שעלת, מחלות טפילים, שחפת, לויקמיה, הפרעות בבלוטת התריס או האדרנל, הגדלת טחול ועוד. גם בשלבים מסוימים של מחלת האיידס יתכן לימפוציטוזיס. חשוב לציין - את מתארת עלייה באחוזי הלימפוציטים. עלייה באחוזי הלימפוציטים עשויה להימצא בגלל ירידה בכמות של תאי דם לבנים אחרים, ולאו דווקא עקב עלייה בכמות הלימפוציטים. יש להסתכל על המספר האבסולוטי של התאים, ולא על האחוזים. לא ציינת מדוע בכלל ביצעת את הבדיקה - האם היית חולה? מצוננת? כאב גרון? בגילך הצעיר, הסיבה הכי שכיחה ללימפוציטוזיס היא מחלה ויראלית כלשהי, ייתכן שאפילו לא חשת בקיומה. כדאי לחזור על הבדיקה בעוד כשבועיים, כל הסיכויים שהיא תהיה תקינה. בכל מקרה, אם יש לך סיבה לחשוש שנדבקת באיידס, זו לא הדרך לאבחן את המחלה. גשי מיד לבצע בדיקת HIV. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
מנהלת המכון לנפרולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים.
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
פרופ' יעקב בר
פרופ' יעקב בר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"טיפול מסור מקצועי סבלני"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו