דלג לתוכן
התעמלות אירובית המתאימה לאדם עם כאבי גב
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בעל משקל עודף ואני חייב להוריד משקל. לכן התחלתי לעשות התעמלות אירובית, הליכה מהירה. בעת ההליכה מתחילים אצלי כאבי גב תחתון עזים, ורק לאחר מנוחה קצרה הם נעלמים. כשאני ממשיך הלאה בהליכה הכאבים שוב חוזרים. למה זה קורה? האם זה מעיד על בעיה בגב? ואיך אני יכול לעשות פעילות גופנית ולא לפגוע בגב?

תשובה:
אכן נראה שההליכה לא טובה לך כעת. יש עוד הרבה פעילויות אירוביות שאתה יכול לעשות מבלי להעמיס משקל על הגב ועל הברכיים. נסה למשל אופנים, אופני כושר או אופני תחבורה, שניהם יאפשרו לך לשרוף קלוריות, לחזק שרירים ולא להעמיס על הגב או על הברכיים. גם שחיה יכולה להיות פתרון טוב, כי אז כל משקל הגוף נישא במים. כיוון שאתה מתאר את הבעיה כקשורה ישירות להליכה, קח מנוחה מההליכה ונסה לעבור לאחת הפעילויות שהיצעתי. אם תראה שכאב הגב עדיין ממשיך גם בפעילויות אחרות, שאינן כרוכות בנשיאת משקל, כדאי שתראה רופא. סביר להניח שאם תצליח לרדת יפה במשקל, גם כאבי הגב בהליכה יעלמו. בהצלחה! קתרין אטל - פיזיותרפיסטית
רופאים בתחום
פרופ' ניר גלעדי
פרופ' ניר גלעדי נוירולוגיה
נוירולוג בכיר, מנהל המערך הנוירולוגי במרכז הרפואי תל-אביב
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
ד"ר קורנליוס נאסר
ד"ר קורנליוס נאסר עיניים
מומחה רשתית כירורגית , רופא בכיר ומנתח במחלקת עיניים מרכז רפואי אסף הרופא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו