דלג לתוכן
טיפול בכאבים בשריר הארבע ראשי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/11/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובלת מכאב בשריר הארבע ראשי ברגל שמאל כ-6 חודשים בערך. הכאב מורגש רק במצב כיפוף הברך (עליה במדרגות או קימה מישיבה). הרופא איבחן כ- "קשר בשריר" או - Myoselosis והמליץ על פיזיותרפיה. אין עדיין שיפור/החמרה במצב. האם ישנן בדיקות/טיפול אחר שכדאי לנסות?

תשובה:
נקודות כואבות כפי שאת מתארת נפוצות במצבים בהם: 1- שריר עומד תחת עומסים חריגים. 2 - כאשר שריר מופעל בלא תכנון לאורך זמן. 3- כאשר מופעלים על שריר כוחות שאינם בכיוון ההפעלה שלו . 4- טראומה לשריר מסיבות שונות כולל מיקרו טראומה הנובעת מהעמסה ומתיחה לא שגרתית . ניתן למשש אזורים קשים אלה בהם רקמת השריר נהיית קשה ומאבדת מיכולת הכיווץ שלה . נקודות אלו נקראות נודולים = קשריות והם מאופיינים בכאב במתיחת השריר. הטיפול יעיל במכון הפיזיותרפיה וכולל: 1- עיסוי למסת השריר לשחרור הקשרית. 2- בדיקת הפעילות של אותו שריר על מנת לזהות גורמים תורמים לבעיה, כגון עבודה בתנוחות לא מתאימות או חוסר הכנת השריר לפני העמסתו . 3-הדרכה לתרגול הכוללת מתיחות וחיזוקים להכנת השריר למטלות הספציפיות שלו. 4- טיפולים אלקטרו-תרמו תרפיים כמו אולטרסאונד / חשמל / חימום . אל לך להזניח את הטיפול מכיוון ששריר כואב אינו מתפקד טוב ופוגע בתפקוד הכללי . גשי לפיזיותרפיה להערכה מלאה וטיפול . רפואה שלמה ירון טילינגר - פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות
רופאים בתחום
ד"ר משה רויבורט
ד"ר משה רויבורט יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"ד"ר רויבורט רופא בחסד, רגיש ומקצועי! זמין לכל שאלה,מסביר הכל כנדרש,ומבין לגמרי בתחום."
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
פרופ' דניאל לנדאו
פרופ' דניאל לנדאו ילדים
5.0
( 21 חוות דעת )
"חווית טיפול טובה ומקצועית"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו