דלג לתוכן
כאבים חזקים אחרי ניתוח בטן נרחב
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אחי עבר ניתוח משולב של כריתת ציסטה מראש הלבלב ומהמעי הגס. כשבוע לאחר הניתוח הוא מסרב לקום, וסובל כאבים חזקים. הוא מטופל בפתידין. מהו זמן החלמה מניתוח כזה ותוך כמה זמן יורדת עוצמת הכאבים? והאם יתכן מצב טראומתי חרדתי המפריע לתהליך ההחלמה? בהנחה שהמטופל עבר ניתוח בטן פתוח נרחב, הכולל חיתוך כל שכבות דופן הבטן ושרירי הבטן, הכאבים יכולים להיות משמעותיים אפילו אם המהלך לאחר הניתוח היה תקין וללא סיבוכים. לכל אדם סף כאב שונה, ולכן אין להסיק מיידית שמדובר בבעיה חרדתית, אלא יש לקבל את הכאבים כפי שהם ולטפל תרופתית בהתאם. בבתי חולים רבים ישנה יחידת טיפול בכאב, ואם הצוות הרפואי במחלקה אינו מצליח לשכך את הכאבים בעזרת תרופות, ניתן לזמן רופא מומחה לנושא. יש לעודד את המטופל לצאת מהמיטה ולהיעזר בצוות הפיזיותרפיה המצוי במחלקה, והיודע גם הוא להתמודד עם כאבי החולה. בברכה ד"ר נחום ורבין

תשובה:
מומחה לכירורגיה כללית
רופאים בתחום
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו