דלג לתוכן
החלמה הדרגתית מדלקת ריאות על פי צילומי רנטגן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/11/2008
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 60. לפני מספר שבועות קיבלתי חום וחשבתי שזה משהוא וירלי, ולקחתי מספר ימים כדורים להורדת חום. לא היה לי כל כאב או שיעול או תופעות אחרות. לאחר מספר ימים ניגשתי לרופא כי החום לא פחת, ואז בבדיקה ובצילום אובחן "תסנין באונה תחתונה משמאל, צל הלב לא מורחב". בעקבות כך קיבלתי ימי מנוחה וכדורי זינט 500 פעמיים ביום. לקחתי את הכדורים מספר ימים עד שכמעט התמוטטתי, ואז חזרתי לרופא והופניתי לבית חולים ואושפזתי כשבוע, וקיבלתי טיפול תוך-ורידי, ולאחר השחרור המשכתי ליטול כדורי זינט 500 וכן דוקסילין 100 למשך שבוע. לאחר 4 שבועות מיום שחרורי מבית החולים עברתי צילום חוזר, והתוצאות: הצללה עדינה מעל הסערפת משמאל שפחתה במקצת בהשוואה לצילום מלפני חודש. הצללה שהודגמה בשדה אמצעי לטרלי של ריאה ימנית לא הודגמה בצילום של היום. הודגמה הצללה סמוכה לדופן בית החזה מימין עם מבנה לא תקין של חלק מצלע 3 מימין (ללא שינוי בהשוואה לצילום קודם). אשמח לקבל המלצתך מה לעשות.

תשובה:
מקובל לבצע צילום חזה חוזר 6-4 שבועות לאחר דלקת ריאות על מנת לוודא כי הדלקת מחלימה היטב ללא סיבוכים, וכדי לראות אם יש משהו נוסף בצילום שלא ניתן היה לראות קודם לכן בשל סימני הדלקת. בצילום שביצעת בזמן המחלה נראו שני תסנינים או הצללות, כלומר שני מוקדי דלקת. בצילום החוזר שביצעת לאחר 4 שבועות תסנין אחד נעלם והשני קטן יותר, וזה אומר שהדלקת מחלימה. בנוסף, בשני הצילומים נראתה הצללה נוספת, ושינוי בצלע, שלא השתנו בין הצילומים. יתכן מאוד שמצבים אלה קיימים זמן רב, ואינם קשורים לדלקת. האם נחבלת בעבר ושברת צלע? זו בהחלט יכולה להיות סיבה טובה לממצא כזה. אם לא היו כל חבלה או ניתוח בעברך שיכולים להסביר זאת, מומלץ להתייעץ עם מומחה דימות כדי לשלול את האפשרות שמדובר בממצא המחייב המשך בירור. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
מנהלת המכון לנפרולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים.
ד"ר ואלרי דונצ'יק
ד"ר ואלרי דונצ'יק כירורגיה
מומחה כרורגיה כלי דם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו