דלג לתוכן
שאלות לגבי חיסון נגד סרטן צוואר הרחם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 21, לא קיימתי יחסי מין עד היום, ועודני בתולה. לאחרונה שמעתי על חיסון נגד סרטן צוואר הרחם. מבירור קצר התברר לי שבמהלך חצי השנה של החיסון אסור לי באופן מוחלט לקיים יחסי מין. האם זה נכון? אני נמצאת בקשר רציני עם בחור, ואנחנו מעוניינים להתחיל לקיים יחסי מין. הוא השתמש עד היום בקונדום על בסיס קבוע, וקיים יחסים עם שתי בנות בלבד. האם ניתן יהיה לבדוק אם הוא נשא של הווירוס? אם הוא אינו נשא, האם עדיין יהיה לנו אסור לקיים יחסי מין בחצי השנה שאחרי החיסון? בכלל, איך גברים נדבקים בווירוס הפפילומה? והאם שימוש בקונדום בזמן החיסון עשוי לפגוע ביעילותו?

תשובה:
ניתן לקיים יחסי מין לאחר קבלת החיסון. החבר שלך יכול ללכת לרופא עור ומין, וניתן לבחון את איבר מינו ולראות אם יש עליו ממצא המעיד על מציאות הווירוס, אבל התשובה שתתקבל אינה חד-משמעית, כי יכול להיות שהווירוס נמצא בגופו במצב שקט. גברים נדבקים מווירוס הפפילומה על ידי מגע מיני. קונדום לא תמיד מונע את ההדבקה. בשל גילך הצעיר, את מועמדת טובה מאוד לקבלת החיסון, ואת אפילו יכולה לקבל מימון לכך מקופת החולים. אני ממליצה בחום על קבלת החיסון. התייעצי עם רופא נשים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אלי קפלן
ד"ר אלי קפלן נפרולוגיה
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו