דלג לתוכן
כיצד מאבחנים קרע ברצועה?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/02/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

במיפוי SPECT "הודגמה קליטה מוקדית באספקט מדיאלי עליון של עצם טלוס בשני הקרסוליים קליטה אסימטרית, קרוב לוודאי על רקע שינויים כרוניים". האם ניתן להבחין בקרע ברצועה אחורית במיפוי עצמות?

תשובה:
בבדיקת SPECT סורקים את העצמות במצלמת גאמא מיוחדת לאחר הזרקת חומר רדיואקטיבי לתוך הווריד. הממצאים במיפוי העצמות מראים היכן יש איזור של יצירה מוגברת של עצם בעקבות שבר, גידול, שינויים ניוונים וכדומה. בדיקה זו לא מראה מה הסיבה לקליטה המוגברת, ולכן אי אפשר לאבחן את הבעיה אך ורק לפי בדיקה זו. לגבי שאלתך על קרע ברצועה האחורית של הקרסול, רצועה היא מבנה גידי המחבר בין 2 עצמות. קרע ברצועה לא מתגלה בבדיקת SPECT, אבל כאשר מדובר בקרע תלישה, כלומר אם הקרע נמצא בחיבור רקמת הרצועה לעצם, הוא עלול להראות קליטה מוגברת בבדיקה. על מנת לדעת בוודאות אם קרעת את הרצועה האחורית, עליך לבצע בדיקת תהודה מגנטית היכולה להראות פגיעה ברקמות רכות. כמוכן הייתי ממליץ לך לגשת לרופא אורתופד עם תוצאות בדיקת ה-SPECT. לאחר בדיקה גופנית, ייתכן שתופנה לבדיקת הדמיה נוספת בהתאם לצורך. בברכה ד"ר עמית גיל - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
מומחה ליישור שיניים
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו